Sindikat strojovođa Hrvatske u utorak je najavio da će iduće srijede, 27. svibnja, održati štrajk upozorenja jer Uprava HŽ Putničkog prijevoza ne želi s njima razgovarati, a pritom krši kolektivni ugovore te zakonske i druge odredbe koje reguliraju željeznički promet.
Svi vlakovi koji će toga dana početi vožnju prije 5 sati ujutro doći će do odredišnog kolodvora, a nakon toga vlakovi će se pokrenuti tek u 13 sati, najavljuje sindikat čiji potpredsjednik Dalibor Petrović u izjavi Hini optužuje Upravu da uporno "demonstrira silu".
Strojovođe ne mogu koristiti godišnji odmor, nemaju pravo na
stanku tijekom smjene, voze neispravna vozila i rade
prekovremeno mimo zakonskih odredbi, čime se ugrožava sigurnost
prometa
Dalibor Petrović
Strojovođe ne mogu koristiti godišnji odmor, nemaju pravo na stanku tijekom smjene, voze neispravna vozila i rade prekovremeno mimo zakonskih odredbi, čime se ugrožava sigurnost prometa, ističe Petrović.
"Kad ih upozorimo da moraju postupati po zakonu, drugi 'ešalon' u Upravi, jer vrh s nama uopće ne želi razgovarati, odgovara nam - 'Znamo, ali nećemo. Tužite nas, a dok sud ne odluči bit će po našem'", kaže Petrović.
Izražava žaljenje zbog problema koji će štrajk prouzročiti putnicima ali, kaže, to nije njihova krivnja već Uprave HŽ Putničkog prometa koja ne želi razgovarati sa sindikatom unatoč višekratnim pozivima na dijalog.
"Mi smo im čak ponudili da miritelj u sporu bude osoba iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, ali su to odbili. Iz toga je vrlo jasno tko je kriv za štrajk", napominje.
Uprava će, dodaje Petrović, zbog štrajka morati objasniti putnicima zašto ne žele razgovarati. Naglašava pritom da sindikat nije iznio nijedan materijalni zahtjev, već se štrajkom bori za sigurnost strojovođa i putnika.
Sindikat zahtjeva poštivanje Kolektivnog ugovora (godišnji odmor, raspored rada, pravo na korištenje stanke tijekom radnog vremena i slično), Zakona o radu, Zakona o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava, povećanje tehničke ispravnosti vozila, dovoljno stručno osposobljavanje za nove tehnologije upotrijebljene na vlakovima vrijednim 40 milijuna kuna i dostavu izmijenjenih prometnih propisa strojovođama koji ih više od dvije godine ne dobivaju.
Petrović naglašava da Uprava krši odredbe Kolektivnog ugovora, iako je 8. svibnja sindikat potpisao i dodatak Kolektivnom ugovoru kojim su ispunjeni svi financijski zahtjevi Uprave, odnosno odustajanje od božićnice, regresa itd. Tvrdi da je pritom Uprava čak pokušala od strojovođa "otkupiti" dane godišnjeg odmora, a to je, naglašava, zakonom izričito zabranjeno.