Rujan je u Splitu, ali i cijeloj Splitsko- dalmatinskoj županiji, ponovno srušio turističke rekorde. Pod Marjan je stiglo 16 posto više turista nego u istom mjesecu lani. Čini se da smo napokon dosegnuli dugogodišnji cilj produljenja turističke sezone. Slike iz Splita barem tako dokazuju.
Sunce i more, nakon prve bure, prestaju biti mamac za turiste, odnosno bar za većinu njih.
"Prilično je hladno u početku, hladnije nego u Dubrovniku i Kotoru, ali kada uđete, jako je zabavno", kaže Japp iz Norveške.
Zato su djelatnici u turizmu godinama radili na ponudi koja će strancima našu obalu učiniti privlačnom i poslije ljeta.
"Kao što su kulturni turizam, eno-gastro turizam, tematske staze, biciklističke staze, sve to razvijamo cijeli niz godina i rezultati se pokazuju", kaže Joško Stella, direktor TZ splitsko-dalmatinske županije.
Tu su i hoteli koji su snove o kongresnom turizmu počeli pretvarati u javu.
"Ovo je isto jedan od načina kako se može u hotelskom dijelu poboljšati popunjenost i potrošnja u posezoni, ali isto tako i suradnja s putničkim agencijama koje su specijalizirane za tržišta posebnih interesa", kaže Mladen Tomić, hotelski menadžer.
Jedno od tih tržišta je i ono za ljude kojima je more dosadilo.
Stanovnici Srinjina pokraj Splita su zato na mjestima gdje su
bili vinogradi iskopali bazene.
"Najveći im je gušt po cijeli dan ležati ovdje oko bazena,
sunčaju se, gradelaju gore na roštilju i kupaju se, jednostavno
uživaju", kaže Ivan.
Posezona se tako može nadopuniti ponudom sladoleda s posebnim okusima, vodenim atrakcijama, adrenalinskim sportovima ili pak druženjem sa Suzi i ekipom.
Za razliku od Suzy, turisti s puno više entuzijazma kreću u kaubojsku avanturu.
"Ljudi dobro reagiraju, zanimljivo im je, lokacija je sama po sebi atraktivna, kad idemo na južnu stranu prema Podstrani pogled ide na more, na Split, na Stobreč, tako da su ljudi oduševljeni", kaže Denis iz Konjičke udruge Dalmacija.
I tako zbog kreativnosti i mukotrpnog rada onih koji za goste žive, sezona od 365 dana više ne izgleda kao nemoguća misija.