Opasnost od trovanja /

Sezona grijanja donosi nove probleme: Evo koliko često treba provjeravati dimnjake i bojlere

Građani ne puštaju dimnjačare u svoje domove

5.10.2018.
8:45
VOYO logo

Dolaskom hladnijih dana i sezone grijanja dolaze i prve intervencije zbog trovanja ugljikovim monoksidom. 

Moglo bi ih biti manje da građani puštaju u domove dimnjačare. Naime, pristup dimnjaku dopusti im njih tek 20 posto. Istražili smo zašto je to tako i koliko često bi trebali provjeravati dimnjake i plinske bojlere.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Desetke krovova na dan obiđe, a stotine dimnjaka očisti. Bio je i na vrhu stare zgrade u Novom Zagrebu. Sa sezonom grijanja posao dimnjačara tek se nagomilava, ali i komplicira.

"Čovjek vas ne pusti u kuću pa onda imate požar dimnjaka, imate trovanje pa se onda svi pitaju gdje je dimnjačar. To su klasični problemi. Do ovog trenutka u godini dimnjaci su trebali bili spremni i očišćeni za uporabu", komentira dimnjačar Nenad Zrinski.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najveća opasnost vreba od trovanja ugljikovim monoksidom. Iz policije nam kažu kako se plinom bez boje i mirisa ove godine otrovala 21 osoba, a prošle godine njih 27. Smrtno je stradalo četvero ljudi. U proteklih pet godina simptomi trovanja zabilježeni su kod 135 ljudi. Zato je važno provjeravati i stanje plinskih bojlera.

"Kad se radi o starim bojlerima to je recimo tri puta godišnje, a novi bojleri jednom godišnje", kaže Zdravko Šenjug, predsjednik Hrvatske dimnjačarske udruge.

Građani su i po zakonu obvezni puštati dimnjačare. Ako se ogluše, kazne mogu biti i do 500 kuna. Usprkos najavljenim dolascima, njih svega 20 do 25 posto prima dimnjačare u svoje domove.

"Ne razmišlja se o posljedicama, to je problem. Mi smo imali problem na ventilacijskom sustavu u zgradi, bilo je jako ružno, stradalo je dosta ljudi", rekla je Martina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posjet dimnjačara traje 10-ak minuta, a može spasiti nečiji život. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo