ŠEFICA HZZO-A OTKRILA KOLIKO LJUDI SKINU S BOLOVANJA: /

'Kucamo na vrata i pozivamo pacijenta da dođe'

25.4.2016.
10:07
VOYO logo

Ravnateljica HZZO-a Tatjana Prenđa Trupec u emisiji Novi dan N1 televizije govorila je o nadzoru bolnica zbog sumnje u pogrešno fakturiranje računa koji se ispostavljaju zavodu. Dotakla se i pitanja odlaska na bolovanje u Hrvatskoj i kako se građani kontroliraju.

Na pitanje u koje se fakture sumnja Prenđa Trupec je rekla: "Bolničke fakture u ambulantna i stacionarna liječenja koja posvuda u svijetu ponekad bolnice nadopune s nečim što možda nije liječeno u toj dionici liječenja. To se dodaje u situaciji i kada se to liječi, a ne kada čovjek ima komorbiditete. To liječenje zna i utrostručiti iznos.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Godine 2013. je uvedeno da bolnice nakon pet dana od usluge moraju poslati fakturu. Veliki dio bolnica nam ispostavlja račune u tom vremenu. Veliki dio bolnica to poštuje. Važno nam je to jer bolnicama plaćamo do desetoga u mjesecu u avansu od 90 posto. Onda se do kraja mjeseca računaju drugi parametri prihoda koji se plaćaju po izvršenju usluge."

KAKO VARAJU U HRVATSKIM BOLNICAMA: ‘U posljednje su vrijeme postali vrlo kreativni, a sve plaćaju pacijenti’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Imali smo operaciju u jednodnevnoj bolnici od jednog sata gdje je račun bio 52 tisuće kuna'

Prenđa Trupec govorila je i o visokim iznosima i o tome koliko su te fakture veće.

"Postotak tih komplikacija je vani oko 20 posto. U Sloveniji je to 18 posto. Kod nas je to 27,9 posto. Deset posto je nečega što se odfakturira, a da ne bi trebalo. Kada se krene skidati madež možda se pacijentu nekad da terapija, ali to ne mora vrlo često biti fakturirano. Mi smo imali operaciju u jednodnevnoj bolnici od jednog sata gdje je račun iznosio 52 tisuće kuna", kazala je ravnateljica.

120 kontrola radi opsežnu kontrolu

Na konstataciju da su iz Zavoda najavili strožu kontrolu u bolnicama, a da oni kažu da njima redovito dolaze kontrole i imaju sumnje da ista takva kontrola ne dolazi onima koji nisu pod ugovorom, Tatjana Prenđa Trupec je rekla da oni redovito kontroliraju ugovorne partnere čak i dva puta mjesečno. "Potpuno je isti pristup prema svim partnerima. Kad vi odete u bolnicu naših 120 kontrola provodi opsežnu kontrolu pa ne mogu raditi često nego jednom u 6 mjeseci, a trebali bi češće. U tom smislu smo mi krenuli u nekakav transfer kontrolora. U bolnicama bi trebalo pročešljati ovakve stvari", poručila je.

"Mi u primarnoj zdravstvenoj zaštiti imamo izvrstan sustav gdje pratimo što je koji doktor i kome propisao. Bolovanja, slanja u bolnice, lijekove... U bolnici je sustav informatiziran lošije. Od tamo znamo samo ono što dobijemo uz fakture", rekla je ravnateljica na pitanje vode li se kontrole kompjutorskim putem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Postoje i sankcije za ugovorne partnere

U slučaju nepravilnosti i kome se to može prijaviti, ravnateljica HZZO-a kaže da imaju službu, no da su oni 2009. uveli sustav plaćanja prema australskom modelu koji grupira postupke koji se rade na pacijentu i svejedno je je li on tamo 3 ili 5 dana. "Svi su motivirani da se pacijent što prije obradi, ali mnogi još ne znaju kako i što se fakturira prema HZZO-u pa misle da će zaraditi. To se događa svuda u svijetu. Sve zemlje koje imaju naplatu po DTS-u mijenjaju model svake 34 godine da ne dođe do zloupotrebe", dodala je. Rekla je i da postoje sankcije za njihove ugovorne partnere, a to su opomena, opomena s novčanom kaznom do 5 posto mjesečnog limita, kazne pred raskid ugovora.

Bolovanja predugo traju

Na konstataciju kako je poznato da se u Njemačkoj mogu kontrolirati i oni koji su na bolovanju, Tatjana Prenđa Trupec odgovorila je na pitanje ima li toga i kod nas.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"I mi kucamo na vrata i pozivamo pacijenta da dođe u ordinaciju. Naše kontrole skinu s bolovanja oko 20 posto pacijenata. Obično je bolovanje pravedno otvoreno, ali predugo traje". poručila je.

Komentirala je i nove reforme koje je ministar najavio. "Zapravo za bilo kojeg pacijenta nije dobro da netko s prehladom radi cijelu obradu na hitnoj jer će netko možda čekati i umrijeti. To je problem. Neke promjene se jednostavno moraju napraviti. Nikome neće biti naplaćeno s vrata. Bit će naplaćeno tek kad se utvrdi da netko nije hitan slučaj. Pitanje je i osobne odgovornosti". rekla je Prenđa Trupec. A što se tiče nadstandarda, poručila je: "Postoje u zdravstvu i neke nemedicinske stvari kao bolja soba ili dopunska lista lijekova. To su neke želje koje nisu vezane uz zdravstvo i ima smisla. Tko želi, može u to uložiti."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo