ŠEFICA HITNE KOMENTIRALA SLUČAJEVE U MURTERU I ROGOTINU: /

'Hitna je stigla za 7-8 minuta'

Image
Foto: Screenshot: RTL

Pacijentima je poručila da slobodno zovu Hitnu od koje će dobiti točne informacije što i kako trebaju napraviti

13.4.2020.
19:23
Screenshot: RTL
VOYO logo

Ravnateljiica Hrvatskog zavoda za htnu medicinu i članica Nacionalnog stožera civilne zaštite Maja Grba-Bujević gostovala je u RTL-u Danas gdje je komentirala usporene reakcije Hitne pomoći.

"U proteklih pola mjeseca Hitna pomoć je 2892 puta intervenirala kod sumnji na koronavirus i kod pozitivnih pacijenata. Susrećemo se s tim da se neki puta dogodi da nam ljudi koji zovu ne prijave temperaturu ili da su u samoizolaciji pa to dovodi u moguće probleme sa samom intervencijom jer onda tim nepripremljen izađe na intervenciju, odnosno ne obuće svu zaštitnu opremu. Ako se pokaže da je pacijent pozitivan, onda cijeli timovi moraju u samoizolaciju, što otežava sami postupak", kazala je Grba-Bujević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Unutarnjih nadzor zbog slučaja u Rogotinu

Upitana da komentira slučaj u Rogotinu, gdje je preminuo muškarac nakon što je na nekoliko brojeva pokušao doći do Hitne, kazala je kako se u Zavodu za hitnu medicinu Dubrovačko-neretvanske županije trenutno završava unutarnji nadzor.

"O rezultatima tog nadzora će ovisiti naše daljnje postupanje. Bilo bi neozbiljno da sada na temelju neprovjerenih informacija donosimo bilo kakve zaključke", kazala je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodala je da ne može komentirati navode da je bilo šuma u komunikaciji u tom slučaju. "Svaka od službi koja je sudjelovala u ovom slučaju će napraviti svoje izvješće kao što će dubrovački Zavod napraviti svoje. A tek onda po tim dobivenim očitanjima svih koji su bili uključeni ćemo moći donijeti zaključak", rekla je Grba-Bujević.

Osvrnula se i na smrtni slučaj na Murteru. "To smo uočili 10. travnja da se pojavio članak i odmah smo zatražili izvješće. Žao mi je što gospođa koja je bila pozivateljica nije mogla dobiti svoje usluge vezano uz ambulante koje je zvala. No kada je poziv, koji je nama crveni kriterij, da čovjek teško diše u Hitnu pomoć Šibenik došao u 16.38 sati, odmah je tim upućen na teren. Na lice mjesta su došli znači za sedam minuta", kazala je.

Objasnila je kako je gospođa ranije zvala ambulante koje nisu u sustavu Hitne pomoći.

"O drugom dijelu sustava ne mogu pričati nego samo o Hitnoj službi. Oni su došli za sedam minuta na mjesto intervencije, radili sve postupke naprednog zbrinjavanja pacijenta, u 17.25 su napustili lice mjesta zato što je reanimacija trajala sve do uspostave krvotoka i disanja. Reanimirali su i putem i pacijent je u bolnicu predan u 17.39 sati. Dobili smo i pismo načelnika Murtera i Kornata i on je napisao da Hitna radi profesionalno i odlično svoj posao", kazala je te dodala da je Hitna u tom slučaju reagirala u rekordnom vremenu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hitna daje sve informacije

Pacijentima je poručila da slobodno zovu Hitnu od koje će dobiti točne informacije što i kako trebaju napraviti. "Ako se ne radi o prvom stupnju hitnosti, odnosno ako je odgođena hitnost koja ne zahtijeva hitnu intervenciju, onda se mora konzultirati epidemiologija. To su situacije kada provjera informacije odgađa na određeno vrijeme intervenciju", zaključila je Grba-Bujević.

Situaciju oko koronavirus iz minute u minutu možete pratiti OVDJE.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo