Više od polovice konsolidiranog duga zagrebačke gradske uprave otpada na Zagrebački Holding. Ta tvrtka duguje ukupno 4.9 milijardi kuna pa je jedna od prvih koraka gradske vlasti bio sastanak s čelnicima 19 sindikalnih organizacija koje djeluju unutar Holdinga. O onome o čemu se na tom sastanku razgovaralo, za RTL Danas govorio je Dražen Jović, šef Sindikata ZET-a.
Jović smatra da je iz krize moguće izići bez otpuštanja radnika.
Manjak radnika, višak rukovoditelja
''Ali nije moguće izaći bez da se završi reorganizacija i sistematizacija radnih mjesta u Zagrebačkom holdingu i ostalim trgovačkim društvima u vlasništvu Grada Zagreba, gdje ćemo pokazati da na određenim visoko plaćenim rukovodećima mjestima imamo viška zaposlenih", dodao je.
Jovć kaže kako u Holdingu kronično nedostake radnika poput čistača ulica ili vozača u javnom prijevozu, dok s druge strane postoji višak zaposlenih na rukovodećim mjestima.
Na sastanku je, navodno, uprava Holdinga predložila da se radnici solidarno, zbog dugova tvrtke, odreknu božićnica i novčanih nagrada. Jović kaže da to ne dolati u obzir.
"Malo je sastanak bio nestvaran u odnosu na jučerašnji koji smo imali s Tomaševićem gdje je garantirao poštivanje radničkih prava i odredbi kolektivnog ugovora, a na današnjem sastanku s Novakovićem je jedan od prvih upita i prijedloga bio da se idući tjedan sastane pregovarački odbor gdje će Uprava Holdinga predložiti odricanje od nagradi u iznosu od 2500 kuna i božićnica u iznosu od 1250 kuna. Sindikati su jasno poručili da ne dolazi u obzir smanjivanje radničkih prava", kazao je.
Cijena karte ZET-a morat će poskupjeti
Kazao je i da je odnos božićnica i nagrada koje dobivaju radnici minimalan naspram proračuna Holdinga.
"Ako govorimo o grupi Zagrebačkog Holdinga, govorimo o 30 milijuna kuna. kada znamo da je to 30 milijuna kuna u odnosu na proračun Holdinga od 4 milijarde kuna, pomalo i nestvarno zvuči da jedan od prvih poteza nove Uprave da se radnicima oduzme 30 milijuna kuna", kazao je Jović za RTL Danas.
Dodao je i da se, prema neslužbenim informacijama, može očekivati poskupljenje usluga.
"Cijene karata određuje vlasnik, Grad Zagreb, odnosno gradonačelnik. Moramo se dogovoriti želimo li da karte ostanu u prihvatljivim iznosima, a ne da se stalno manipulira s iznosom subvencije. Jednom govorimo da je ZET gubitaš i da mu treba ukinuti subvencije. Te subvencije su drugi naziv za izvršenje obveza usluga koje su radionici ZET-a pružali prema građanima. Konačnu cijenu će morati odrediti gradonačelnik, ali vjerujem da će morati u budućnosti doći do povećanja zbog poskupljenja naftnih derivata ako ostane situacija kakva je", kazao je.