Radni dani su sve dulji, a kad dođemo doma nerijetko smo i dalje okupirani obvezama na poslu. Svime time narušavamo prava svoje djece, a često smo toga potpuno nesvjesni.
Prema istraživanju UNICEF-a u Hrvatskoj gotovo polovina poslodavaca toga uopće nije svjesna pa organiziraju svojevrsnu školu za tvrtke kako bi i zaposlenicima, ali i njihovoj djeci osigurali kvalitetnije zajedničko vrijeme.
Kad ide na posao Marijana Bakmaz svoje dvoje djece vodi sa sobom jer vrtić je u sklopu tvrtke u kojoj radi.
"Mi svako jutro zajedno sjedamo u auto, idemo na posao i u vrtić i družimo se, pjevamo i slično, tako da ne gubimo niti minute, isto tako ako je lijep dan, s obzirom da imamo fleksibilno radno vrijeme, mogu doći po njih i možemo izaći u dva, tri sata poslijepodne", kaže Marijana.
Dok je ona na poslu djeca su na sigurnom i blizu - čak i kad su na bazenu koji koriste i zaposlenici te telekomunikacijske tvrtke.
Ipak, samo šest posto tvrtki u Hrvatskoj shvaća da njihovo poslovanje uvelike utječe i na djecu. Gotovo polovina njih toga uopće nije svjesna, a 60 posto ih ne poštuje okvir radnog vremena a djeca se pitaju - kako.
Kako to da su moji roditelji stalno "online", rade kad dođu kući, zašto su stalno na telefonu, provjeravaju e-mailove. Zašto njihove tvrtke nemaju mjesto gdje i mi možemo doći nakon škole pitanja su koja djeca najviše postavljaju", rekla je , predstavnica ureda UNICEF-a za HRvatsku.
S 12 godina u vojsku
Dječji rad u Hrvatskoj je zabranjen, no u svijetu više od 200 milijuna djece radi. Neki su, poput pisica Ismaela Beaha iz Sierra Leonea s dvanaest godina unovačeni u vojsku.
"Moja poruka odraslima koji novače djecu je da svaki put iznova vidimo da to ne služi društvu, ne gradi buduće naraštaje tako da imaju dobar sustav vrijednosti. Ako želite imati budućnost, ako želite imati zemlju koja je poštovana - sudit će vas se po tome kako tretirate djecu", rekao je Beah, danas UNICEF-ov ambasador dobre volje.
I zato UNICEF organizira svojevrsnu školu za tvrtke.
"Mi vjerujemo da ako kompanije rade za djecu, zaradit će povjerenje potrošača i obitelji, bit će bolje kompanije i u konačnici će imati više profita", rekla je Castillo.
Jer zadovoljan roditelj na poslu u pravilu znači i zadovoljan poslodavac.