Samo 3% Hrvata redovito kupuje bioproizvode

U razvijenim zemljama i u krizno vrijeme potrošači ostaju vjerni odabranim bioproizvodima.

24.5.2010.
13:22
VOYO logo

I dok su u razvijenim zemljama Europe potrošnja i poznavanje bioproizvoda znatno napredniji, Hrvatska još uvijek zaostaje po tom pitanju.

Prema istraživanju GfK, samo 3 posto hrvatskih građana reklo je da redovito kupuje bioproizvode.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njih 21 posto kazalo je da kupuje samo neke bioproizvode, dok se 35 posto građana izjasnilo da poznaje bioproizvode, ali ih ne kupuje. Isto toliko ih je reklo da ne poznaje bioproizvode, a šest posto građana nije odgovorilo.

No, primjerice, u Njemačkoj je kod 94% kućanstava registrirano da su u 2009. godini kupili neke organske proizvode (prosječno su za to potrošili 94 eura po kućanstvu).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Unatoč krizi ova je potrošnja u Njemačkoj ostala na gotovo istoj razini kao i godinu dana ranije, odnosno količinski je porasla za dva posto jer su padale cijene, pa je trošak kupovine ovih proizvoda smanjen za oko jedan posto.

Ako njemački potrošač ima mogućnost birati organske proizvode proizvedene u Njemačkoj ili one iz drugih zemalja, gotovo 50% njih preferira proizvod iz vlastite zemlje (ima više povjerenja u bolju kontrolu proizvodnog procesa).

Kretanje tržišta bio-proizvoda u Njemačkoj kontinuirano se prati u okviru analiza GfK Panel Servisa, a pokazuju da je u 2009. godini sektor organskih proizvoda činio 3,2% ukupne potrošnje za hranu i pića.

Godišnje istraživanje stanovništva o navikama kupovanja provedeno je u 11 zemalja – BiH, Bugarska, Češka, Hrvatska, Mađarska, Poljska, Rumunjska (samo urbana populacija), Srbija, Slovačka, Slovenija i Ukrajina. Osobni intervjui u kućanstvu /CATI/ CAPI, ispitanik je osoba koja obavlja najviše kupovina u kućanstvu; reprezentativan uzorak za svaku pojedinu zemlju; 11/2009.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podaci za Njemačku izvod su iz analiza zasnovanih na rezultatu GfK ConsummerScan panela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo