TikTok je 2016. kupio tada vrlo popularnu aplikaciju za otkrivanje glazbe 'Musica.ly' i integrirao je u svoju aplikaciju. Tako je glazba poznatih svjetskih izvođača postala jedna od glavnih opcija na mreži uz koju se moglo plesati ili pjevati. S vremenom je TikTok postao jedno od glavnih mjesta za promociju novih glazbenih singlova i spotova svjetskih zvijezda, ali i jedan od načina da nepoznati pjevači i glazbenici dođu do globalne publike.
Početkom godine TikTok je najavio i novu opciju za stvaranje glazbe uz pomoć AI-algoritama umjetne inteligencije. Ova će opcija koristiti algoritam nazvan "Bloom", a na temelju nekoliko dosadašnjih "matrica" korisnici će moći dodati vlastite "stihove" koji će zatim postati novi glazbeni hit.
Sukob autorskih prava na internetu i društvenih mreža
Ovo se očito nije svidjelo velikim izdavačkim kućama - ranije ovog tjedna Universal Music Group, jedna od najvećih svjetskih izdavačkih kuća, objavila je da će povući glazbu svojih izvođača, uključujući mega-zvijezde poput Taylor Swift i Drakea s TikTok-a.
Razlog je "mogućnost da platforma bude preplavljena glazbom generiranom umjetnom inteligencijom, za razliku od glazbe "ljudskih' umjetnika". TikTok je odgovorio da je "razočaravajuće i vrlo tužno što je tvrtka odlučila napustiti platformu s više od milijardu aktivnih korisnika".
Ovo je samo još jedna epizoda u nizu sukoba autorskih prava na internetu i društvenim mrežama. Platforme poput YouTubea, Facebooka i TikToka daleko su najveće svjetske medijske kuće u usporedbi s bilo kojom TV i radio postajom, izdavačkom kućom i produkcijskom kućom. Brzi razvoj Ai-algoritama uvelike ugrožava trenutne modele medijskog tržišta - uz pomoć Ai-ja sada je moguće besplatno ili za manje od deset dolara generirati audio, video ili fotografije koje su često na razini 'ljudskih' autora - i sve češće daleko bolje i kvalitetnije.
POGLEDAJTE VIDEO: Novi TikTok trend zaludio svijet. Ako pristane na guljenje naranče, veza vam je čvrsta, ako pak ne...