"Pregovori se nastavljaju. Danas smo zatražili mirenje radi izbjegavanja kolektivnog radnog spora, kako bi izbjegli službenu najavu štrajka. Nismo ga htjeli brzopleto najaviti radi putnika, pa smo još jednom pružili ruku Upravi", rekao je Petrović Hini.
Ako odbiju mirenje znači da žele štrajk
Ako Uprava HŽ Putničkog prijevoza odbije mirenje, znači da želi štrajk pa će ga i imati, poručio je Petrović najavivši kako će se u tom slučaju štrajk održati sredinom travnja.
Predložili su miritelja koji, kazao je, poznaje tematiku pa u sindikatu misle da bi on i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić mogli natjerati Upravu da nakon tri mjeseca sjedne s njima za stol.
Nemoralno tražiti takva prava s obzirom na situaciju u državi
Petrović kaže da je Sindikat strojovođa ponudio poslodavcu odricanje od uskrnice, božićnice i regresa, još neka smanjenja prava te razgovor o dodatnim uštedama nakon racionalizacije koju je Uprava trebala napraviti još krajem prošle godine.
Podsjetio je kako su to ponudili Upravi još u prosincu, no druga dva sindikata koji pregovaraju o kolektivnom ugovoru – Sindikat hrvatskih željezničara i Sindikat željezničara Hrvatske, nisu bila za to.
"Nismo ponudili odricanja zato što mislimo da ovoj Upravi treba pomoći, već jer je nemoralno tražiti takva prava s obzirom na to u kakvoj se situaciji nalazi država", dodao je Petrović.
Prosječna plaća strojovođa je 6.600 kuna
Jedino je ostao sporan prekovremeni rad strojovođa, kaže Petrović, jer oni ne mogu raditi onoliko koliko Uprava želi, mimo rasporeda, makar bili umorni i time ugrožavali sigurnost putnika.
Također je odbacio tvrdnje u medijima da strojovođe prosječno primaju neto plaću od 7.600 kuna, rekavši da je njihova prosječna plaća 6.600 kuna.
Imaju pravo na štrajk, pitanje imaju li dobar razlog?
Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković rekao je novinarima da Sindikat strojovođa ima pravo na štrajk, ali je pitanje ima li i dobar razlog za to.
"Nije dovoljno štrajk najavljivati na 'presicama' i po medijima, treba ga najaviti u pisanom obliku, pa ćemo onda vidjeti što zapravo traže strojovođe", izjavio je Ratković prigodom otvaranja željezničkog stajališta Buzinu.
Strojovođama je sve plaćeno
Strojovođama je sve plaćeno, svi njihovi dopunski sati, ustvrdio je Ratković dodavši da je u HŽ-u zaposleno malo više od 630 strojovođa, što je dovoljno za normalan rad, pa ne planiraju zapošljavati nove. Lani su strojovođe prosječno imale po 2,5 prekovremenih sati.
Uvjeren je da su prijetnje štrajkom sredstvo pritiska na poslodavca zbog kolektivnog pregovaranja, stoga ističe kako o pregovorima ne ovise samo plaće strojovođa nego i svih više od 1.900 zaposlenih u HŽ Putničkom prijevozu.
Komentirajući prijevoz putnika autobusima na prugama gdje se zbog radova zaustavljaju vlakovi, Ratković je rekao da se samo jedan posto prometa odvija autobusima, što nije po volji ni putnicima niti Upravi, no takva je trenutna situacija.