Poduzetnik Mate Rimac za HRT je govorio o aktualnom stanju u hrvatskom gospodarstvu i tehnološkom sektoru. "Kad gledamo Hrvatsku danas i prije 15 godina kad sam ja pokrenuo tvrtku, mislim da se ne može usporediti što se tiče tehnološkog sektora i gospodarstva. Prije investitori nisu htjeli ni pogledati tvrtku koja je u Hrvatskoj. Danas prikupiti novce za hrvatski investicijski fond je sasvim druga priča. Prije je bilo "kakva Hrvatska?", a danas je to zemlja u kojoj su Infobip, Rimac i druge firme. Već ima puno uspješnih priča, imamo i ljude koji su prodali svoje tvrtke značajnim poduzećima npr. Google je kupio Photomath Damira Sabola“, rekao je Rimac dodavši da Hrvatska ide u pravom smjeru te da ima nevjerojatno dobre tehnološke tvrtke.
Administracija je prepreka kad je tvrtka još mala, istaknuo je Rimac. Naglasio je da je slično i u drugim zemljama, možda čak i gore. "U Engleskoj je nemoguća misija dobiti bankovni račun za tvrtku. Kod nas su neke stvari puno bolje nego vani. Mislim da je kod nas najveći problem bio nedostatak kapitala, nije bilo novca. To je meni bio problem u početku, nisam mogao privući investitore“, priznaje.
Danas je druga priča, istaknuo je Rimac, jer do kapitala možeš doći bilo gdje. "Nama su najveći investitori Nijemci, Japanci, Koreanci, Amerikanci. Mislim da biti u Hrvatskoj više nije nikakav nedostatak. Imamo više 'unicorna', firmikoje vrijede više od milijardu, po glavi stanovnika nego većina europskih zemalja, mislim da smo drugi u Europi nakon Estonije. Puno veće zemlje kao što su Italija ili Poljska donedavno nisu imale niti jednu takvu tvrtku", rekao je Rimac.
Hrvatska kao Estonija
Mišljenja je da se Hrvatska za nekoliko godina može etablirati poput Estonije ili Izraela kao zemlja za stvaranje takvih tvrtki 'unicorna'.
Mladim poduzetnicima je poručio da je najvažnije ne gledati lokalno. "Hrvatska je malo tržište. Odlična lokacija za graditi tvrtku, ali globalnu tvrtku. Najgore što možeš napraviti je probati nešto u Hrvatskoj napraviti, za Hrvatsku, što negdje drugdje funkcionira jer smo toliko mali. Fokusirati se radije na Europu, svjetsko tržište. Gledajte globalno, a ne lokalno", rekao je.
Druga važna poruka je ne bojati se pokazati i dijeliti svoju ideju drugima. "Ne pokušavati zadržati 100 posto tvrtke, imati partnere i investitore, dijeliti sa zaposlenicima i ljudima oko sebe", zaključio je.