ZABRINJAVAJUĆI TREND / Hrvatska je preko noći postala skupa destinacija, ali to nije jedini problem: Prijeti li nam pojava koju smo izbjegavali godinama?

Image
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

'Ako se uspoređujemo s 2019., moramo znati da danas imamo značajno više apartmana, pa je i veći broj njih u odnosu na 2019. prazan', ističe Boris Žgomba.

28.6.2023.
11:29
Grgo Jelavic/PIXSELL
VOYO logo

Od ove turističke sezone se prema pokazateljima iz predsezone očekuju rekordne brojke. Međutim, još uvijek je mnogo toga neizvjesno u odnosu na prošlu godinu, a i iznajmljivači se žale da lipanj nije u skladu s očekivanjima. Apartmani su poluprazni, posebice na jugu, a kažu i kako se vratila 'srpanjska rupa'.

Činjenica je da se dio blagdana, a time i turističkog prometa, prelio u svibanj, tako da je bilo i najavljivano da bi u drugoj polovini lipnja moglo biti malo zatišje, piše Novi list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
'OVO NE SLUTI NA DOBRO' /

Je li nam ugrožena turistička sezona? Stručnjak ostao frapiran kada je usporedio brojke: 'Mnogi su postali pohlepni'

Image
'OVO NE SLUTI NA DOBRO' /

Je li nam ugrožena turistička sezona? Stručnjak ostao frapiran kada je usporedio brojke: 'Mnogi su postali pohlepni'

Od polovine svibnja vidi se da je ulaz novih rezervacija bitno usporen ističe Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija pri Hrvatskog gospodarskoj komori.

"Isto tako, kako se približavamo njihovoj realizaciji, ima dosta i otkaza. Evidentno je da druga polovina lipnja i prva polovina srpnja u određenoj mjeri ipak 'zapinju' u broju rezervacija. Najviše se to osjeti na apartmanskom smještaju. Ako se uspoređujemo s 2019., moramo znati da danas imamo značajno više apartmana, pa je i veći broj njih u odnosu na 2019. prazan. Naravno, taj se trend više osjeti u Dalmaciji, a nešto manje na sjevernom Jadranu zbog njegove blizine emitivnim tržištima", pojašnjava Žgomba te dodaje:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Teškoće imaju i konkurenti

"Nije ništa dramatično, te oscilacije su postojale i prije, međutim, na tragu izvrsne prošle godine očekivali smo da će i ova biti takva. Znamo da Njemačka, ali i druge zemlje iz kojih nam dolaze gosti, imaju ekonomskih problema, a s druge strane, problema imaju i naši konkurenti koji moraju nadoknađivati gubitke iz pandemije, što je za nas još izazovnije jer to znači da će spuštati cijene. Zato je ova sezona doista puno izazovnija nego lanjska.

Dragan Brnić, vlasnik agencije Šiloturist, jedne od najvećih na Kvarneru specijalizirane za privatni smještaj, naglašava da nam je prošla godina išla jako na ruku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Od ove godine smo svi jako puno očekivali, međutim, u jednoj stvari smo se malo prevarili. Naime, prošla godina bila je prva normalna turistička godina, u kojoj su ljudi raspolagali novcem koji se akumulirao tijekom dvije godine pandemije kad nisu nikamo putovali. I zato cijena nije bila toliki problem. U međuvremenu je Hrvatska dobila euro kao valutu, došla je inflacija i svi smo digli cijene u prosjeku za 15 posto. Što nije ni puno u odnosu na inflaciju. Uz rast troškova života u vlastitoj zemlji od 10 do 15 posto i toliki rast cijena u Hrvatskoj, gostu je realno odmor poskupio 30 posto, tvrdi Brnić i dodaje da su posljednjih desetljeća srpanjsku rupu, odnosno prvi tjedan u srpnju, na Krku punili gosti iz Češke i Slovačke. Njima početkom srpnja pada nacionalni praznik pa mnogi spajaju u tjedan dana godišnjeg.

POGLEDAJTE VIDEO: Vir postao hit destinacija. Ima najviše turista u Dalmaciji. Otkrili smo čime ovaj otok privlači turiste

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo