Integrirani prijevoz /

Revolucija u javnom prijevozu koja će olakšati život mnogim Hrvatima: jedna karta za autobus, vlak i tramvaj

Image
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Iz Ministarstva navode da je najrealnije očekivati da će IPP najprije zaživjeti na širem području Zagreba ili pak na sjeveru Hrvatske

29.12.2017.
17:48
Jurica Galoić/PIXSELL
VOYO logo

Integrirani prijevoz putnika (IPP), kojim bi jedna vozna karta za, primjerice, brod, autobus, vlak i tramvaj olakšala život mnogima, uskoro će biti moguć u cijeloj Hrvatskoj, nakon što na snagu stupi novi zakon o prijevozu u cestovnom promjetu koji je u trenutačko u fazi javnog savjetovanja, javlja Večernji.hr

U Ministarstvu mora, prometa i infrastruktura kažu da će se na taj način stvoriti zakonski preduvjeti da IPP može zaživjeti u bilo kojem dijelu Hrvatske gdje zato postoji interes gradova, općina ili županija. Te jedinice lokalne i regionalne samouprave formirat će promet uprave koje će onda s prijevoznicima sklapati ugovore o tarifama i usklađivati vozne redove. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Najjednostavnije rečeno, IPP će funkcionirati tako da putnik s jednom kartom može koristeći, primjerice, autobus i vlak koji imaju jedinstven i putniku prilagođen vozni red, stići iz mjesta iz kojeg je krenuo na svoje odredište", objašnjavaju u Ministarstvu napominjući da je IPP dobro poznat i razvijen sustav u zapadnoj Europi koji nažalost kod nas dosad nije zaživio.

Iz Ministarstva ističu da će o jedinicama lokalne i područne samouprave ovisiti koje će i kakve vrste prijevoznih karata biti na raspolaganju. Također, napominju i kako u zemljama u kojima već postoji IPP integrirane karte ne vrijede samo za sve vidove javnog prijevoza već i kao ulaznice ili kao osnova za popuste za sajmove, muzeje i ostalu kulturu i turističku ponudu. Navode da je najrealnije očekivati da će IPP najprije zaživjeti na širem području Zagreba ili pak na sjeveru Hrvatske. Grad Zagreb, Krapinsko-zagorska i Zagrebačka župnija već su napravile brojne pripremne radnje te su čak i osnovale poduzeće koji bi trebalo biti nositelj IPP-a na tom području. Tri sjeverne županije, Varaždinska, Međimurska i Koprivničko-križevačka, izradile su svoj master plan uvođenja IPP-a i već rade na pripremi pilot-linija IPP-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Integrirani prijevoz će sada financirati onaj tko ga i naručuje, odnosno gradovi, općine i županije. No u Ministarstvu naglašavaju da je za razvoj IPP-a, posebno za razvoj infrastrukture, nabavu vozila i informatičkog hardvera i softvera moguće povući sredstva iz fondova EU, piše Večernji.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo