Integrirani prijevoz putnika (IPP), kojim bi jedna vozna karta za, primjerice, brod, autobus, vlak i tramvaj olakšala život mnogima, uskoro će biti moguć u cijeloj Hrvatskoj, nakon što na snagu stupi novi zakon o prijevozu u cestovnom promjetu koji je u trenutačko u fazi javnog savjetovanja, javlja Večernji.hr.
U Ministarstvu mora, prometa i infrastruktura kažu da će se na taj način stvoriti zakonski preduvjeti da IPP može zaživjeti u bilo kojem dijelu Hrvatske gdje zato postoji interes gradova, općina ili županija. Te jedinice lokalne i regionalne samouprave formirat će promet uprave koje će onda s prijevoznicima sklapati ugovore o tarifama i usklađivati vozne redove.
"Najjednostavnije rečeno, IPP će funkcionirati tako da putnik s jednom kartom može koristeći, primjerice, autobus i vlak koji imaju jedinstven i putniku prilagođen vozni red, stići iz mjesta iz kojeg je krenuo na svoje odredište", objašnjavaju u Ministarstvu napominjući da je IPP dobro poznat i razvijen sustav u zapadnoj Europi koji nažalost kod nas dosad nije zaživio.
Iz Ministarstva ističu da će o jedinicama lokalne i područne samouprave ovisiti koje će i kakve vrste prijevoznih karata biti na raspolaganju. Također, napominju i kako u zemljama u kojima već postoji IPP integrirane karte ne vrijede samo za sve vidove javnog prijevoza već i kao ulaznice ili kao osnova za popuste za sajmove, muzeje i ostalu kulturu i turističku ponudu. Navode da je najrealnije očekivati da će IPP najprije zaživjeti na širem području Zagreba ili pak na sjeveru Hrvatske. Grad Zagreb, Krapinsko-zagorska i Zagrebačka župnija već su napravile brojne pripremne radnje te su čak i osnovale poduzeće koji bi trebalo biti nositelj IPP-a na tom području. Tri sjeverne županije, Varaždinska, Međimurska i Koprivničko-križevačka, izradile su svoj master plan uvođenja IPP-a i već rade na pripremi pilot-linija IPP-a.
Integrirani prijevoz će sada financirati onaj tko ga i naručuje,
odnosno gradovi, općine i županije. No u Ministarstvu naglašavaju
da je za razvoj IPP-a, posebno za razvoj infrastrukture, nabavu
vozila i informatičkog hardvera i softvera moguće povući sredstva
iz fondova EU, piše Večernji.hr.