Koalicija Pomak u 'plusu'
Koalicija Pomak, jedna od dviju pravaških koalicija na izborima 11. rujna, kampanju je završila u 'plusu' od 4.700 kuna, tolika je, naime, razlika između njezinih izbornih prihoda (91.700 kuna) i rashoda (87.000 kuna), pokazuju izvješća objavljena na stranicama Obiteljske stranke, koja je uz HSP Danijela Srba, HČSP, te Akciju za bolju Hrvatsku činila tu koaliciju.
Koalicija je nastupila u 11 izbornih jedinica, nije uspjela izboriti parlamentarni status, a razočaran time Danijel Srb podnio je ostavku na dužnost predsjednika HSP-a.
Devet donatora koaliciji je dalo 19.600 kuna, osim Srba, ostali su nepoznati široj javnost.
Stranka umirovljenika potrošila 15 tisuća kuna
Stranka umirovljenika (SU) samostalno je izašla u sedam, u koaliciji u tri izborne jedinice, a na promidžbu je potrošila tek nešto više od 15 tisuća kuna, kampanju je financirala vlastitim sredstvima, bez donacija.
„Kao politička opcija najbolje smo organizirani, pokrivamo biračko tijelo u cijeloj državi, naše ideje prenosimo s koljena na koljeno, od usta do usta“, objašnjava skromne promidžbene troškove i taktiku stranke njezin predsjednik Lazar Grujić, podsjećajući da Hrvatska broji 1,3 milijuna umirovljenika.
Evo koja je stranka dobila 583.000, a koja samo 400 kuna
Grujić tvrdi da SU nije obeshrabrio izborni neuspjeh na nacionalnoj razini, no žali se na ignoriranje medija, posebno na pristup da se na ključna medijska sučeljavanja pozivaju „samo sudionici koji će proći na izborima“.
Stranka umirovljenika u III. je izbornoj jedinici nastupila s regionalnom Zagorskom strankom (ZS) koja je, također, prijavila skromne izborne troškove, prihode od 4. 875 kuna, rashode od 3.000 kuna i to za tiskanje letaka i spot na lokalnoj Radio Stubici.
Kampanja bez potrošene kune
Financijski još 'mršaviju' izbornu kampanju, bez prihoda i troškova, imala je stranka Zeleni savez koja je samostalno izašla u dvije izborne jedinice, osmoj i šestoj.
„Nismo imali klasičnu kampanju, nismo trošili na putovanja, nismo feštali, biračima smo se predstavljali preko konferencija za medije u našim prostorijama, tako da nismo imali dodatnih izdataka“, objašnjava tajnik Saveza Alen Celija kako je moguća kampanja bez troškova.
Četvero spomenutih izbornih sudionika požurilo je ispuniti svoju zakonsku obvezu te javno objavilo izborne troškove, preostalih 56 ima rok za to do ponoći, 26. listopada. Osim objave, svi izborni sudionici imaju i obvezu dostave financijskih izvješća Državnom izbornom povjerenstvu (DIP). Rok za to je utorak, 11. listopada, a javno objavljena i Povjerenstvu dostavljena izvješća moraju biti istovjetna.