stanje u zadru /

Provjerili smo kada bi cijena kave mogla porasti: unatoč rastu PDV-a neki se ugostitelji još odupiru poskupljenju

Dok zbrajaju novogodišnju zaradu, ugostitelji su u novim kalkulacijama

2.1.2017.
18:56
VOYO logo

U kafiću gdje se svi osjećaju kao doma, osjećat će se tako i ubuduće. Vlasnik Neven, kojeg su gosti proglasili i zadarskim "Čovikom godine", unatoč rastu PDV-a, odupire se povisivanju cijena.

"Ja mislim da ću na bilo koji način nastojati bar do sezone da sačuvamo ove cijene, ma koliko to opterećenje bilo i za samo poslovanje. Na kraju, ja mislim da su ipak najbitniji domaći ljudi i da najviše fokus stavimo na domaće ljude i njihove interese da branimo bez obzira na ekonomsku računicu", kazao je Neven Kožul, vlasnik kafića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Računica kaže: zbog rasta PDV-a u ugostiteljstvu s 13 na 25 posto i ovisno o tome hoće li povisiti cijene ili ne, na šteti će biti - ili ugostitelji ili njihovi gosti.

Prvih dana nove godine je cijena kave u Zadru još uvijek ista. No većina ugostitelja s kojima smo razgovarali kažu da će u korekciju cijena ipak ići i da će ih sigurno povisiti do sezone.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U turističkim zonama već sada se ispijaju najskuplje kave, ali kavoljupci se slažu da će skoro biti i skuplje.

"Do sezone sigurno, a nekakva praksa je da uvijek idu na gore cijene, tako da očekujem da će rast", rekao je Goran Lukić, Zagreb.

"Samo mi jedno nije jasno, PDV kad je bio pao na 13 posto cijene su ostale iste, nisu padale. A sad ćemo vidjet da l će se se dizati", pita se Siniša Štajmaher, Rijeka.

Po mišljenju iskusnih ugostitelja, cijenik će najprije korigirati oni koji imaju najniže cijene pića i ovise o stalnim gostima.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ako mu je kalkulacija ne odgovara, nije ista kao što je bila prije, će vjerojatno morati korigirati cijenu ili umanjiti nekakvu uslugu. Znači, ili imati manje ljudi, ili će manje grijati prostor, ili neće ići u nekakvu investiciju", izjavio je Robert Kovačević, predsjednik Ceha ugostitelja Udruženja obrtnika Zadar.

A to znači da će u svakoj varijanti skuplji ceh platiti krajnji potrošač.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo