građani rekli svoje / Prosječna ocjena zdravstvenom sustavu: najveće zamjerke su duge liste čekanja i nedostatak novca

Image

HZZO je dobio ocjenu 3,2, dok je rad Ministarstva zdravlja ocijenjen sa čistom trojkom, a obje su institucije dobile 0,1 bod više u odnosu na lanjske rezultate

15.6.2015.
14:15
VOYO logo

Hrvatski građani ove su godine ocijenili zdravstveni sustav prosječnom ocjenom 3,3, pri čemu najvećom prednošću smatraju kvalitetan liječnički kadar i njihov odnos prema pacijentima, dok su im najveće zamjerke duge liste čekanja i nedostatak novca u sustavu, pokazalo je redovito ispitivanje javnog mnijenja o zdravstvenom sustavu koje je proveo Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO).

HZZO je dobio ocjenu 3,2, dok je rad Ministarstva zdravlja ocijenjen sa čistom trojkom, a obje su institucije dobile 0,1 bod više u odnosu na lanjske rezultate. Najbolju ocjenu u ispitivanju dobila je ravnateljica HZZO-a Tatjana PrenđaTrupec čiji je rad ocijenjen s 3,4.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema kvaliteti usluge, zdravstveni sustav svrstan je iza obrazovanja i policije, a ispred pravosuđa.

Kao najveći problem zdravstvenog sustava 43 posto građana navelo je duga čekanja na pretrage i operacije, 20 posto nedovoljno novca te 15,6 posto lošu organizaciju rada i nepostojanje reda u sustavu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njih 11 posto kao problem navode plaćanje lijekova te nedostatak liječničkog i medicinskog kadra, 9 posto problem vidi u korupciji, mitu i vezama, dok je 8,2 posto nezadovoljno neljubaznošću i nemarom medicinskog osoblja. Neke od primjedbi odnose se i na nedostatak medicinske opreme i pomagala, te na birokratiziranost sustava.

Kad je riječ o korupciji, 93 posto ispitanika navelo je da od njih nikada nije zatraženo mito, dok je 6 posto ustvrdilo da je mito od njih traženo jednom ili više puta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim kvalitetnog liječničkog kadra i odnosa osoblja prema pacijentima, građani prednošću smatraju to što je zdravstveni sustav svima dostupan i besplatan, uz minimalna plaćanja za određene usluge. Međutim, čak 24,4 posto ispitanika nije znalo izdvojiti koje su prednosti sustava dok je 11,9 posto kazalo da ih uopće nema.

Oko 65 posto građana zadovoljno je razinom usluga u bolnicama, sustavom primarne zdravstvene zaštite i svojim stomatolozima, dok se njih čak 82 posto izjasnilo da je zadovoljno sa svojim liječnicima obiteljske medicine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Među sudionicama ispitavanja, njih 21 posto koristio je usluge privatnih liječnika i klinika, pri čemu je 90 posto njih zadovoljno dobivenim uslugama, dok je 2 posto izrazilo nezadovoljstvo uslugom kod privatnika.

Što se tiče dopunskog zdravstvenog osiguranja, 90 posto ispitanih koristi dopunsko preko HZZO-a i time su zadovoljni, a oni koji ga nemaju kao razlog navode to što ne odlaze liječniku ili im je previsoka cijena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ispitivanje javnog mnijenja provela je agencija Ipsos puls tijekom travnja telefonskom anketom u kojoj je sudjelovalo 800 ispitanika starijih od 18 godina iz cijele Hrvatske.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo