Naime, po istrazi koju je obavio Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO), pokazalo se da su od 100 spornih eseja na višoj A razini, njih 63 napisali učenici spomenute zadarske gimnazije. Ostalih 37 spornih eseja napisali su učenici ostalih zadarskih gimnazija, a ustanovljeno je da je svima pripreme za maturu držala ista profesorica, Tatjana Kamber, također zaposlena u Agenciji intelektualnih usluga ACRO.
"Povjerenstvo je zaključilo kako tu nije riječ o prepisivanju, nego da su učenici jednostavno bili trenirani za takvu formu eseja, što u samoj školi, što na pripremama u Agenciji ACRO", kazao je za Jutarnji listGoran Sirovatka, ravnatelj NCVVO-a.
Sirovatka je kazao kako ovu pojavu smatraju neprihvatljivom, pa će za iduću godinu povećati broj djela koje učenici moraju pripremiti za esej. Učenici koji su napisali gotovo identične eseje neće biti izbačeni s mature, ali će neki izgubiti 15 od 40 bodova, najavio je Sirovatka.
Profesorica Tatjana Kamber se ne slaže da se djecu treba kažnjavati. "Smiješno je da se cijela zemlja bavi esejem od 300 riječi. Teze se podudaraju zato što su djeca imala istog 'trenera', profesora s kojim su se četiri godine pripremali za ispit. Ne mogu djeca napisati da je Balzac imao dva sina kad je imao dvije kćeri. Ne mogu napisati da te dvije kćeri nije volio kad ih je obožavao", komentirala je prof. Kamber.
Vezani članci:
arti-201105180583006 arti-201105181182006 arti-201104110218006 arti-201105100412006