Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta (HC) Josip Škorić izvijestio je u srijedu da će, zbog izgradnje omiške obilaznice, od 10. ožujka do ljeta biti zatvoren promet na državnoj cesti D70 koja Omiš povezuje s njegovim zaleđem.
"Na današnjem sastanku s omiškim gradonačelnikom Ivom Tomasovićem te s predstavnicima mjesnih odbora i poduzetnika dogovorili smo se da se od 10. ožujka do najkasnije 1. srpnja zatvori cesta D70. Za pješake bi se osigurao prijevoz brodicom niz rijeku Cetinu, a za vozila postoje alternativni prometni pravci preko Žrnovnice i Pavića mosta s dodatnih oko 40 kilometra vožnje", rekao je Škorić nakon sastanka.
Dodao je kako će se učiniti sve da radovi završe i prije kako bi se već 15. lipnja otvorio promet na cesti D70. Vozila hitne pomoći i vatrogasci moći će voziti tom cestom.
Zatvaranje ceste će nepovoljno utjecati na stanovnike
Na upit postoji li opasnost da prilikom miniranja veliko kamenje i stijene padnu na brodicu koja prevozi putnike, Škorić je odgovorio kako jamči da će se poduzeti sve moguće mjere kako bi sigurnost bila na što većoj razini.
Po njegovim riječima, tunel na obilaznici trebalo bi probiti između 20. travnja i 1. svibnja a nakon toga slijede intenzivni radovi na stijenama čiji odroni predstavljaju opasnost. Škorić je također izvijestio kako će izgradnja obilaznice Omiš stajati gotovo 180 milijuna kuna te da će radovi biti završeni do rujna 2022. godine.
"Do tada će slijediti još jedno zatvaranje prometa, ali ono će biti kraće nego što to sad činimo", rekao je Škorić.
Gradonačelnik Omiša Ivo Tomasović je rekao kako nije potpuno zadovoljan današnjim dogovorom, ali je svjestan da je u sadašnjim okolnostima to jedino moguće rješenje. Objasnio je kako će zatvaranje ceste D70 nepovoljno utjecati na oko 5000 stanovnika omiškog zaleđa, a najviše će biti pogođena naselja Zakučac i Gata.
Predstavnici mjesnih odbora nisu zadovoljni
Na upit može li zatvaranje ceste D70 nepovoljno utjecati na njegovu predizbornu kampanju budući da će na lokalnim izborima ponovno sudjelovati kao neovisni kandidat za gradonačelnika Omiša, Tomasović je odgovorio da će mu to "vjerojatno jednim dijelom štetiti, ali, nažalost, to je jedino moguće rješenje".
Predstavnici mjesnih odbora i poduzetnika iz omiškog zaleđa rekli su kako nisu zadovoljni današnjim dogovorom, ali neće organizirati prosvjede kao što su to činili prošle jeseni jer su svjesni da se radovi na izgradnji omiške obilaznice ne mogu zaustaviti.
Ugroženo poslovanje poduzetnika
Predsjednica Mjesnog odbora Zakučca Dolores Filipović upozorila je kako je prijevoz putnika brodicom "najriskantnije rješenje" zbog mogućeg pada stijena. Dodala je da bi postavljanje privremenog pontona preko Cetine bilo bolje rješenje, ali vodstvo Hrvatskih cesta to ne prihvaća.
I poduzetnik Marin Jerčić je istaknuo da bi ponton bio prikladnije rješenje jer bi preko njega prelazila i vozila, koja ne bi išla obilazno, što stvara nove troškove.
"U 21. stoljeću ide se na Mars, a mi ne možemo postaviti 60 metra pontona preko rijeke", rekao je on. Upozorio je da će zbog prometnih zastoja u omiškom zaleđu biti ugroženo poslovanje poduzetnika, koji će biti prisiljeni otpuštati radnike.