Novi terminal zračne luke svečano se otvara u utorak, 21. ožujka, u večernjim satima, a 28. ožujka točno u ponoć sve operacije i svi procesi prelaze sa starog na novi putnički terminal. Ujedno na taj dan, u 5,50 sati krenut će prvi zrakoplov Croatia Airlinesa po redovnom redu letenja iz Zagreba za Dubrovnik.
Terminal izgrađen u planiranom roku
U spremnost novog terminala i svih njegovih procesa za prihvat putnika, zrakoplova i tereta uvjerilo se u četvrtak više od 50 novinara i fotoreportera koji su s članovima Uprave tvrtke - koncesionara Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ) i voditeljima brojnih sektora obišli novi terminal.
Na samom početku predsjednik Uprava MZLZ-a Jacques Feron kazao je da su vrlo sretni što su u planiranom roku od tri godine uspjeli izgraditi terminal.
"Gradnja novog terminala bila je velik izazov jer je to fantastičan projekt, no uspjeli smo obaviti sve u roku i krajem ovog mjeseca očekujemo prve putnike", naglasio je Feron.
Član Uprave David Gabelica podsjetio je da je u izgradnju i opremanje novog terminala koncesionar uložio 300 milijuna eura te da je sadašnja zgrada terminala predviđena za osam milijuna putnika od čega ih u prvoj fazi u prvih četiri do pet godina očekuju pet milijuna, a u prve tri godine 3,5 milijuna.
"Ako posljednjih nekoliko godina zračna luka s brojem putnika godišnje raste sedam posto i nakon lanjskih 2,8 milijuna putnika vjerujemo da je izgledno za tri godine dostići 3,5 milijuna", kazao je Gabelica.
Na novom terminalu zaposleno više od 400 ljudi
Cijeli prostor nove zgrade putničkog terminala prilično je atraktivan što zbog prostranosti prizemlja i prvog kata, a što zbog valovitog krova koji je među rijetkima takvima u Europi.
Putnicima će na raspolaganju biti 30 šaltera za prijavu, devet punktova za sigurnosni pregled te trostruko veća duty free zona i 11 ugostiteljskih objekata sa svjetskim brendovima kava, piva i drugom ponudom.
"Želja nam je da u komercijalnoj ili trgovačkoj zoni imamo što više hrvatskih proizvoda pa ćemo tako ponuditi odjeću hrvatskih dizajnera, prehrambene proizvode i drugo. Po cijenama smo slični ili u nekim stvarima i niži nego druge europske zračne luke", kazala je Ana Penavić, voditeljica komercijalnog monitoringa (komercijalna djelatnost).
Direktor sektora za ljudske potencijale Ivan Damjanović naglasio je pak da je novi terminal u više od 35 tisuća različitih testiranja od utičnica do otpreme putnika kao i od brojnih putnika - volontera dobio dobre ocjene dodajući da je na novom terminalu zaposleno više od 400 ljudi, "zemaljskog osoblja", dok sveukupno sa svim partnerima, podizvođačima i drugima zračna luka zapošljava od 1500 do 2000 ljudi.
Galerija
Ove godine dolaze britanski Monarch i Emirates
Za zrakoplovne kompanije i njihove zrakoplove predviđeno je osam aviomostova od čega dva za domaći, a šest za međunarodni promet, dok su za manje avione predviđene tri dodatne pozicije. Putnici s tih aviona će se prevoziti autobusima od aviona do terminala. Svi ostali putnici mostom iz zrakoplova ulaze u zgradu zračne luke.
Izvršna direktorica MZLZ za zemaljske usluge Ivana Akmadžić kazala je da je 50 posto ukupnog prometa u zračnoj luci vezano uz Croatia Airlines, a ostalih 50 posto za sve druge prijevoznike.
"Ove godine u zračnu luku nam dolaze nove kompanije - britanski Monarch i Emirates, a sve kompanije koje već slijeću u našu zračnu luku proširuju operacije, broj letova i sezonu letenja pa tako i Croatia Airlines sa četiri nova leta", kazala je.
Do novog terminala i nove prilazne ceste
Dosta pitanja novinara bilo je o sortirnici prtljage koja je prvobitno bila zamišljena u podrumu zgrade, međutim sada je u prizemlju, što su objasnili boljim i lakšim putem za odvoz prtljage prema zrakoplovima, jer je u razini piste, a zanimalo ih je i zašto za točenje goriva u zrakoplove nije izgrađeno podzemno skladište nego će biti iz cisterni, za što su također kazali da je bolje rješenje.
Predstavnici MZLZ-a naglasili su da će javnost na vrijeme izvijestiti o novim prilaznim cestama novom terminalu, istočnom obilaznicom oko Velike Gorice, jer prilaz cestom kraj starog terminala više neće biti moguć, a na pitanje što se planira sa starim terminalom kazali su da za sada razmišljaju u smjeru cargo varijanti.