PROJEKT VRIJEDAN 300 MILIJUNA EURA: /

Novi terminal zračne luke u Zagrebu spreman za promet

Image
Foto: Pixsell
16.3.2017.
13:46
Pixsell
VOYO logo

Novi terminal zračne luke svečano se otvara u utorak, 21. ožujka, u večernjim satima, a 28. ožujka točno u ponoć sve operacije i svi procesi prelaze sa starog na novi putnički terminal. Ujedno na taj dan, u 5,50 sati krenut će prvi zrakoplov Croatia Airlinesa po redovnom redu letenja iz Zagreba za Dubrovnik.

Terminal izgrađen u planiranom roku

U spremnost novog terminala i svih njegovih procesa za prihvat putnika, zrakoplova i tereta uvjerilo se u četvrtak više od 50 novinara i fotoreportera koji su s članovima Uprave tvrtke - koncesionara Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ) i voditeljima brojnih sektora obišli novi terminal.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na samom početku predsjednik Uprava MZLZ-a Jacques Feron kazao je da su vrlo sretni što su u planiranom roku od tri godine uspjeli izgraditi terminal.

"Gradnja novog terminala bila je velik izazov jer je to fantastičan projekt, no uspjeli smo obaviti sve u roku i krajem ovog mjeseca očekujemo prve putnike", naglasio je Feron.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Član Uprave David Gabelica podsjetio je da je u izgradnju i opremanje novog terminala koncesionar uložio 300 milijuna eura te da je sadašnja zgrada terminala predviđena za osam milijuna putnika od čega ih u prvoj fazi u prvih četiri do pet godina očekuju pet milijuna, a u prve tri godine 3,5 milijuna.

"Ako posljednjih nekoliko godina zračna luka s brojem putnika godišnje raste sedam posto i nakon lanjskih 2,8 milijuna putnika vjerujemo da je izgledno za tri godine dostići 3,5 milijuna", kazao je Gabelica.

Image
3 GODINE IZGRADNJE I 300 MILIJUNA EURA: /

Evo kad se otvara novi terminal zagrebačkog aerodroma

Image
3 GODINE IZGRADNJE I 300 MILIJUNA EURA: /

Evo kad se otvara novi terminal zagrebačkog aerodroma

Na novom terminalu zaposleno više od 400 ljudi

Cijeli prostor nove zgrade putničkog terminala prilično je atraktivan što zbog prostranosti prizemlja i prvog kata, a što zbog valovitog krova koji je među rijetkima takvima u Europi.

Putnicima će na raspolaganju biti 30 šaltera za prijavu, devet punktova za sigurnosni pregled te trostruko veća duty free zona i 11 ugostiteljskih objekata sa svjetskim brendovima kava, piva i drugom ponudom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Želja nam je da u komercijalnoj ili trgovačkoj zoni imamo što više hrvatskih proizvoda pa ćemo tako ponuditi odjeću hrvatskih dizajnera, prehrambene proizvode i drugo. Po cijenama smo slični ili u nekim stvarima i niži nego druge europske zračne luke", kazala je Ana Penavić, voditeljica komercijalnog monitoringa (komercijalna djelatnost).

Direktor sektora za ljudske potencijale Ivan Damjanović naglasio je pak da je novi terminal u više od 35 tisuća različitih testiranja od utičnica do otpreme putnika kao i od brojnih putnika - volontera dobio dobre ocjene dodajući da je na novom terminalu zaposleno više od 400 ljudi, "zemaljskog osoblja", dok sveukupno sa svim partnerima, podizvođačima i drugima zračna luka zapošljava od 1500 do 2000 ljudi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Galerija

Ove godine dolaze britanski Monarch i Emirates

Za zrakoplovne kompanije i njihove zrakoplove predviđeno je osam aviomostova od čega dva za domaći, a šest za međunarodni promet, dok su za manje avione predviđene tri dodatne pozicije. Putnici s tih aviona će se prevoziti autobusima od aviona do terminala. Svi ostali putnici mostom iz zrakoplova ulaze u zgradu zračne luke.

Izvršna direktorica MZLZ za zemaljske usluge Ivana Akmadžić kazala je da je 50 posto ukupnog prometa u zračnoj luci vezano uz Croatia Airlines, a ostalih 50 posto za sve druge prijevoznike.

"Ove godine u zračnu luku nam dolaze nove kompanije - britanski Monarch i Emirates, a sve kompanije koje već slijeću u našu zračnu luku proširuju operacije, broj letova i sezonu letenja pa tako i Croatia Airlines sa četiri nova leta", kazala je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL

Do novog terminala i nove prilazne ceste

Dosta pitanja novinara bilo je o sortirnici prtljage koja je prvobitno bila zamišljena u podrumu zgrade, međutim sada je u prizemlju, što su objasnili boljim i lakšim putem za odvoz prtljage prema zrakoplovima, jer je u razini piste, a zanimalo ih je i zašto za točenje goriva u zrakoplove nije izgrađeno podzemno skladište nego će biti iz cisterni, za što su također kazali da je bolje rješenje.

Predstavnici MZLZ-a naglasili su da će javnost na vrijeme izvijestiti o novim prilaznim cestama novom terminalu, istočnom obilaznicom oko Velike Gorice, jer prilaz cestom kraj starog terminala više neće biti moguć, a na pitanje što se planira sa starim terminalom kazali su da za sada razmišljaju u smjeru cargo varijanti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo