PROCURIO DRAMATIČNI TRANSKRIPT KOJI OTKRIVA ŠTO SE DOGAĐALO NA BRODU HRVATSKOG KAPETANA: / 'Tonemo, valovi su 10 metara...'

Image

Transkript posljednje komunikacije nestalog kapetana Dine Miškića s potonulog broda Bourbon Rhode i kompanije u čijem je vlasništvu brod pojavio se u pomorskim krugovima,

4.10.2019.
11:02
VOYO logo

Hrvatska javnost još iščekuje vijesti o Šibenčaninu Dinu Miškiću, nestalom kapetanu broda Bourbon Rhode koji je 26. rujna doživio havariju kod Martinika u Antilima i potonuo. Nakon višednevne potrage trojica članova posade su spašena, četvorica su, nažalost, mrtva, dok se još traga za preostalom sedmoricom, među kojima je i Miškić.

Još nije posve jasno što se dogodilo uoči havarije broda. Informacije pristižu svakodnevno, a portal Dalmacija danas objavio je transkript posljednje Miškićeve komunikacije s kompanijom u čijem je vlasništvu brod, koji se pojavio u pomorskim krugovima. Portalu Dalmacija danas taj je transkript dostavio jedan Miškićev kolega, a učinio je to, kaže, jer se ne slaže sa skrivanjem istine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
TEGLJAČ S HRVATSKIM KAPETANOM JE POTON /

UO JOŠ 26. RUJNA! U tijeku je potraga za 11-ero članova posade. Ima li nade?

Image
TEGLJAČ S HRVATSKIM KAPETANOM JE POTON /

UO JOŠ 26. RUJNA! U tijeku je potraga za 11-ero članova posade. Ima li nade?

Iskusni kapetan rastumačio kronologiju havarije

Transkript je, kaže, do njega stigao povjerljivim kanalima i tvrdi da je autentičan. Sam sadržaj transkripta za portal Dalmacija danas "preveo" je s pomorskog jezika jedan kapetan koji trenutačno radi kao inspektor na brodovima, a s nestalim Dinom Miškićem neko je vrijeme radio u Nigeriji na offshore brodovima. On je iščitavajući transkripte pojasnio tijek zbivanja na tegljaču Bourbon Rhode.

"Transkript je zasigurno potekao s firme koja je bila u dopisu s Marlink-om (SSAS). Netko iz Bourbona je to proslijedio na aplikaciju WhatsApp", pojasnio je u uvodu za Dalmaciju danas.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Evo kako je kronološkim redom preveo i rastumačio navodno posljednju komunikaciju Miškića u trenucima kada se događala havarija broda Bourbon Rhode.

– Ovo je automatska poruka poslana s uređaja prilikom pritiskanja DISTRESS dugmeta. Operativni menadžer Bourbona kontaktira Marlink da bude direktan posrednik kako bi poruke stizale što prije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– 17 minuta kasnije stiže pisana poruka da brod tone, jer ulazi voda u strojarnicu, u 08:45. 13 minuta kasnije, u 08:58 ponovno je pisana poruka, gdje je dodana i pozicija broda. Vsat i FBB (Fleet BroadBand) im je nedostupan već s početka komunikacije, znači nisu imali internet, već je samo Inmarsat C (Marlink SSAS) sistem radio. To je normalno na brodovima u velikom nevremenu, jer antena koja prati satelit ne može stići valjanje i posrtanje broda u tim uvjetima. Čak i ako je sve bilo u funkciji, fizički nije mogla pratiti brzinu valjanja broda.

Image
Image

Kompanija odgovorila tek nakon treće poruke

– Tek poslije 3. poslane poruke da brod tone, kompanija odgovara u 09:42, poslije sat i 14 minuta od prvog poziva u pomoć. "Dino poruka primljena. Pomorski koordinacijski centar spašavanja je uključen, potvrdi nivo vode u strojarnici (totalna ili djelomična poplava). Potvrdi radi li pomoćni generator i uspijevaju li kaljužne pumpe izbaciti vodu iz strojarnice. Potvrdi možeš li držati prodor vode pod kontrolom, kao i stabilitet broda da ostane plutati. Svi smo mobilizirani u svrhu Vašeg spašavanja."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- LRIT (Long Range Indetification and Tracking) sistem potvrđuje poziciju broda u 09:48 (ovo je automatska poruka sistema) U 09:57 ponovno poruka da tonu s pozicijom, uz dodatak da nitko nije ozlijeđen, ali da im motori više ne rade i da je sve pogašeno (komunikacija se obavlja uz pomoć baterija koje opskrbljuju sistem). "Sva se posada skupila i spremna je za napuštanje broda, ali ne mogu baciti splavove zbog velikih valova od 10m ili više."

Image
Image

'Kad stiže brod koji nam je krenuo u pomoć?'

- U 10:52, gotovo sat poslije, govori da ne mogu više ispumpavati vodu, dok ih iz kompanije pitaju da potvrdi radi li pomoćni generator koji inače brod opskrbljuje strujom u slučaju nužde. U 11:11 kompanija čiji je SSI EXCELLENT javlja Bourbon Rhodeu da su ga preusmjerili prema distress lokaciji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- U 11:35 traže od Dina da im potvrdi koji dijelovi broda su poplavljeni. Odgovor od Dina stiže 11 minuta kasnije, da su poplavljeni zadnji dio strojarnice, točnije kormilarnica (Z-drive compartment).

- U 11:54 Dino potvrđuje je li kormilarnica izolirana vodonepropusnom pregradom (kojih uzgred mora biti na svakom brodu po SOLAS-u). Ponovno ga pitaju da im otkrije odakle točno more prodire u brod i je li strojarnica također izolirana vodonepropusnom pregradom (vratima koja se zatvaraju lokalno a i s komandnog mosta). Točno 12:00 sati Dino ih pita kad točno stiže brod koji im je krenuo u pomoć, a već poslije pet minuta da nivo vode u brodu raste.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U 16:10 potvrdili da nemaju komunikaciju s brodom

- U 12:28 stiže nova poruka da su kormilarnica i strojarnica izolirani vodonepropusnim pregradama, ali da voda i dalje raste (što je bila i posljednja poruka sa broda). U 12:41 ga pitaju da im potvrdi radi li bilo koji od generatora, ali poruka nije stigla do broda Ponovno u 13:32 traže od njega da održava komunikaciju i da ih izvještava svakih 15 minuta, ali ni ta poruka nije primljena, tj. dostavljena na brod.

- U 13:44 Bourbon traži od Marlink-a (Operatera) da kontaktira brod, ali bez uspjeha. U 16:10 Marlink potvrđuje da im je terminal nedostupan…. Tek nakon toga u 27 odlučuju kontaktirati obitelji posade broda…

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

'Smatram da je transkript sto posto autentičan'

Neimenovani kapetan kojeg je portal Dalmacija danas zamolio da rastumači javnosti dobiveni transkript smatra da je isti "sto posto autentičan" jer je riječ o Ship Security Alert sistemu uvedenome nakon rušenja Blizanaca u New Yorku 11. rujna 2001.

"Po tom International Ship Security Facility kodu koji služi za slučajeve ugroze, ali uglavnom za piratske napade, jer ima i drugih uređaja koji šalju signal da je brod u nevolji. On je slao poruke samo s tog uređaja zato što ostali vjerojatno u tom trenutku nisu radili kad se čekao onaj posljednji trenutak za napuštanje broda. Uvijek se čeka posljednji trenutak. Cijela posada na brodu radi što god može da se spasi brod, ako ne može onda kapetan daje osobno na razglas zapovijed za napuštanje broda i bježi se s broda", pojasnio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad je zapovijed došla, kaže, članovi posade vjerojatno su shvatili da ne mogu baciti splavove za spašavanje, jer motori već nisu radili.

'Brzina od tri čvora previše je po takvom nevremenu'

"More je već brod okrenulo bočno i valjao se s jedne na drugu stranu, valovi su ga prelijevali s jedne na drugu stranu i nemoguće je bilo te splavove lansirati", tumači kapetan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se tiče toga da se, prema transkriptu, brod kretao brzinom od 3 čvora, isti je kapetan za Dalmaciju danas kazao kako je to "previše, jer po takvom se nevremenu brod kreće nekad po 1 čvor, a nekad po 1-2 čvora unatrag".

"Sve dok drži pramac u vjetar i u more, to je najbitnije za svaki brod. Meni se događalo u Biskaju, na tankeru od 160 m dužine, da idemo 2 čvora unatrag, ali je bilo bitno da gazimo valove i držimo provu u vjetar. Za to nevrijeme i taj uragan, brzina od tri čvora je bila previše", kazao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo