Udruga Glas poduzetnika u nedjelju je objavila priopćenje u kojem Vladu upozoravaju na propast cijele gospodarske grane, povremenog prijevoza, zbog mjera i restrikcija uvedenih zbog pandemije koronavirusa.
Cestarinu plaćaju u lipama
"Dosta je bezvrijednih obećanja! Vrijeme je za konkretne poteze i dodjelu toliko spominjanih bespovratnih sredstava koje je osigurala Europska komisija. Moram istaknuti da ministri i predsjednik Vlade konstantno spominju bespovratna sredstva u medijima, a sektori koji su ugroženi nisu dobili ništa od toga", poručio je u priopćenju Marko Slišković, koordinator Pododbora za prijevoz udruge Glas poduzetnika.
Kako bi ukazali na goruće probleme u poslovanju, predstavnici sektora povremenog prijevoza putnika u ponedjeljak su se spontano okupili na naplatnoj postaji u Dugopolju.
Riječ je o tihom, mirnom, prosvjedu. Naime, prijevoznici su na naplatnu postaju došli plaćati cestarinu u lipama i tako simbolički izraziti nezadovoljstvo trenutnom situacijom.
Nisu protiv mjera
Višnja Marin iz Inicijative za povremeni prijevoz putnika za N1 je kazala da je prosvjed iniciran kako bi se upozorilo na gorući problem
"Za nas je lockdown bio knockdown. Ni nakon prestanka karantene nismo se uspjeli oporaviti", poručila je Marin.
Ustvrdila je da prijevoznici nemaju ništa protiv mjera, koje su ozbiljno ugrozile poslovanje povremenih prijevoznika, kako u sezoni koja im je trebala donijeti koliki toliki gospodarski oporavak, tako i sada kada je poslovanje još u većem padu.
"Mjere su logične, ali one nas ugrožavaju", izjavila je Marin i dodala da bilježe gubitke veće od 90 posto.
"Nismo, krivi i nismo protiv mjera, ali mora nam se pomoći", kazala je Marin.
Ne nailaze na razumijevanje
Najvažniji dio godine za poslovanje bilo ljeto, kazao je Slišković za N1 koji se također našao na prosvjedu. Ono nije polučila željene rezultate, a jednako se nastavilo i u postsezoni sezoni. Pojasnio je da su svi okupljeni na prosvjedu obukli crne majice kako bi poslali jasnu poruku onima koji još nisu shvatili koliko je situacija ozbiljna. Uz to su na svoja vozila stavili i svijeće.
"Voda nam je došla do grla. Više nije pet do 12 jer je za nas podne već odavno prošlo", kazao je Slišković.
"Mi smo na vrijeme počeli ukazivati na probleme, još u svibnju. Sada je listopad i ništa se nije promijenilo. Postoje mjere za očuvanje radnih mjesta, ali tko će ih koristiti ako nema mjera za spas tvrtki", rekao je Slišković.
Naglasio je da ova gospodarska grana ima troslojni problem te da je vladajućima bilo važnije zadovoljiti potrebe leasing kuća nego njihovog naš sektor. Dodao je i da je većina prijevoznika sada u moratoriju.
"Još 2. srpnja je Vlada donijela potporu u kreditima, ali nažalost u većini velikih banki u Hrvatskoj se za te kredite ne može aplicirati, a u manjim bankama se ponašaju kao da korona nije postojala", pojasnio je Slišković.
'Idemo u dužničko ropstvo'
Treća opcija, koju je Vlada u jeku koronakrize često znala spominjati su i bespovratna sredstva, ali Slišković tvrdi da njihov sektor od toga nije dobio ni kune, a posljednjih mjesec dana o sredstvima se više i ne govori.
"Firme će se definitivno ugasiti, danas su krenule ovrhe, neki moji kolege će već danas biti blokirani", istaknuo je Slišković.
"Ja sam jedan od onih koji je strateški planirao i sve odrađivao na vrijeme, ali kako sada stvari stoje i ako se ne dogodi neko čudo, moja tvrtka mogla bi 30. studenog u stečaj", kazao je Slišković i dodao da su oni izašli sa svojim prijedlozima nekoliko puta, ali su oni bili odbijeni.
Naglasio je da je pad poslovanja u prosjeku 95 posto te da je ugrožena egzistencija za više od 20.000 obitelji.
"Mi idemo u dužničko ropstvo jer u trenutku kad nam se sve uzme, mi idemo u osobne zadužnice, postajemo robovi onoga što nećemo moći vratiti do kraja života", kazao je Slišković i dodao da je trenutno jedini izlaz odlazak u inozemstvo o čemu su neki njegovi kolege već i počeli razmišljati.
Slišković i dodao da je trenutno jedini izlaz odlazak u inozemstvo o čemu su neki njegovi kolege već počeli razmišljati.