KORONAKRIZA /

Prijevoznici stižu na Markov trg: 'Valjda ima nekoga kome je ipak stalo do 20.000 ljudi koji ostaju bez posla'

Image
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Ssljedeće sezone putnike više neće imati tko prevoziti jer će ova važna grana do tada propasti, tvrde prijevoznici

2.9.2020.
9:00
Patrik Macek/PIXSELL
VOYO logo

Nakon brojnih sastanaka i mnoštva dopisa, Vlada i nadležna ministarstva ne žele pomoći sektoru povremenog prijevoza putnika, upozoravaju iz tog sektora pa zato oni danas svim saborskim zastupnicima ukazuju na to da je, kako tvrde, ova važna turistička grana na rubu propasti. Nadaju se, kažu, da je nekome ipak stalo do 20.000 ljudi koji ostaju bez posla, a zbog leasing zadužnica, mnogi od njih i bez krova nad glavom.

Image
pred banskim dvorima /

Stotine poduzetnika prosvjeduju u Zagrebu: 'Vlada nam ne da raditi, neka nam onda pomogne!'

Image
pred banskim dvorima /

Stotine poduzetnika prosvjeduju u Zagrebu: 'Vlada nam ne da raditi, neka nam onda pomogne!'

Udruga Glas poduzetnika (UGP) i članovi Inicijative povremenog prijevoza putnika već mjesecima upozoravaju na nedopustiv odnos leasing kuća prema klijentima te na ključne probleme s kojima se suočavaju poduzetnici koji se bave povremenim prijevozom putnika. Nakon sastanaka s nadležnim ministarstvima, mnoštva dopisa, kao i dostavljanja tražene dokumentacije koju su podržale i druge strukovne grupacije, svi dogovori su obustavljeni. Povremeni prijevoznici su prepušteni propasti, upozoravaju iz UGP-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Vlada i nadležna ministarstva ne žele pomoći'

Podsjećaju da sektor povremenog prijevoza ima pad prihoda od 95 do 98 posto i postaju nelikvidni s ovrhama koje ih čekaju nakon zakonskog perioda aktivacije koji je pred vratima. Prijedlog konkretnog rješenja s leasing kućama dostavljen je u srpnju Vladi i resornim ministarstvima, no tvrde da su dobili odgovor kako Vlada i nadležna ministarstva naprosto ne žele pomoći. 

Prijedlog poslan Vladi i resornim ministarstvima je sadržavao nekoliko stvari: 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • hitna dodjela bespovratnih sredstava iz fondova Europske unije
  • nastavak mjera za očuvanje radnih mjesta (4.000 kuna + doprinosi)
  • osigurati moratorij na leasinge i kredite na minimalno jednu godinu s adekvatnom kamatom za kraći period (trenutna kamata na odgođenu glavnicu je trenutačno od 18 do 35 posto)
  • ubrzani postupak dobivanja sredstava za likvidnost od HAMAG BICRO-a i HBOR-a

Ističu da povremeni prijevoz predstavlja neizostavni segment turizma i povezan je uz obrazovanje (organizirani školski izleti, ekskurzije i svakodnevni prijevoz učenika na nastavu), sport (prijevoz sportskih klubova i navijača) i kulturu (prijevoz KUD-ova, zborova, plesnih skupina i sl.).

'Do pandemije koronavirusa poslovali smo samostalno'

Ističu i da je ovaj sektor sastavni dio Ministarstva mora, prometa i infrastrukture koji je do pandemije koronavirusa poslovao samostalno te održivo – bez ikakvih državnih subvencija, a sastoji od 2.000 tvrtki s više od 20.000 zaposlenih i više tisuća vozila visoke turističke klase (autobusi, minibusevi i kombi vozila).

''Prije pandemije koronavirusa ovaj sektor stvarao je isključivo dodanu vrijednost i značajno utjecao na punjenje državnog proračuna. Sada je potrebna hitna dodjela bespovratnih sredstava u iznosima koji su dostatni za podmirivanje svih troškova tvrtke do početka turističke sezone 2021. godine. Moramo istaknuti kako su gotovo sve zemlje članice Europske unije u ovom sektoru dodijelile bespovratna sredstva koja su dostatna za podmirivanje troškova poslovanja. Smatramo da su navedene države stale iza svojih poduzetnika, poreznih obveznika te radnika jer znaju da spas gospodarskih grana znači i brži izlazak iz bilo kakve krize. Hrvatska to nije učinila. I sljedeće turističke sezone, putnike više neće imati tko prevoziti jer će ova važna turistička grana do tada propasti'', tvrde u UGP-u i Inicijativi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo