Prije 40 godina izišao je iz tvornice i od tada se nalazi u garaži dubrovačkog javnog gradskog prijevoznika. Ali sada je došlo vrijeme da taj oldtimer dobije novu ulogu u prometu.
Najstariji dubrovački autobus, poznatiji kao drvenjača, prošao je gotovo 3 milijuna kilometara i još uvijek je ispravan.
Gospodin Miro svoje je prve dane kao vozač autobusa proveo baš za najstarijim volanom u garaži dubrovačkog javnog gradskog prijevoza. Najviše tura odvozio je na liniji 23.
"Buka je velika, ljeti vruće i tako", kaže vozač autobusa Miro Šakota i dodaje kako nije teško za voziti kada se čovjek uhoda: "Dosta su još dobri održavan mjenjač. Dosta je ispravan."
Vozio je za vrijeme Domovinskog rata
Ovaj željezni 40-godišnjak prevezao je generacije Dubrovčana i njihovih gostiju. Prva relacija bila mu je Dubrovnik - Cavtat, vozio je za vrijeme Domovinskog rata, a sada broji gotovo 3 milijuna kilometara.
U autobusu su nekoć bila drvena sjedala pa je tako stekao popularni naziv drvenjača. Prije nekoliko godina je obnovljen, a sada je na prodaju. Za njega se traži minimalno 14 tisuća kuna.
Datira iz 1981. godine. Ispravan je i registriran, a za njim je i velika potražnja.
"Tehnologija ide naprijed, ne možemo zaustaviti napredak nikako tako da on može raditi, on može voziti i vrijeme je da nađe neke nove izazove sebi", kaže glasnogovornik JGP Libertas Nikša Grljević.
Ovaj vremeplov skriva i brojne uspomene Dubrovčana.
"A to što je na prodaju taj autobus mislim da bi trebalo na neki drugi način sačuvati. To je oldtimer. Svugdje na svijetu su oldtimeri jako na cijeni", kaže Jozo Glavić.
A ovom se procjenjuje da će kao turistički autobus još barem desetljeće provesti na cesti. Samo da završi u dobrim rukama.