POZNATI UGOSTITELJ O SEZONI: / 'Gosti traže pizzu, zahvale se i odu, još nitko nije naručio kilu ribe. Ovo je tipično za ovakvu vrstu turizma'

Image
Foto: Ilustracija/Matija Habljak/PIXSELL

'O kvaliteti gostiju dovoljno govori podatak da ove godine u našem restoranu nismo još imali gosta koji je naručio kilogram ribe i nikad manje je nismo prodali'

15.8.2019.
18:50
Ilustracija/Matija Habljak/PIXSELL
VOYO logo

U odnosu na situaciju od lani, u Šibeniku turizam raste, kažu podaci eVisitora. Kako piše Šibenski.hr, u prvih sedam mjeseci zabilježeno je devet posto više dolazaka stranih i domaćih gostiju, a ostvareno je dva posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Komentari, priče i zapažanja o turističkoj sezoni su različita pa tako možemo čuti ministra turizma Garija Cappellija koji tvrdi da je "sve sjajno", dok se iznajmljivači i vlasnici ugostiteljskih objekata ne bi s njim složili.

Joso Smolić, vlasnik jednog restorana na šibenskoj obali te ujedno predsjednik Županijske obrtničke komore, te predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore (HOK) ispričao je kako stvari stoje u njegovom ugostiteljskom objektu. Smolić se više desetljeća bavi ugostiteljstvom tako da ima puno "turističkih trka" u nogama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
PRODAVAČI RIBE U SPLITU RAZOČARANI PRODAJOM: /

'I turisti i domaći loše kupuju, svi idu jesti hamburgere u fast food'

Image
PRODAVAČI RIBE U SPLITU RAZOČARANI PRODAJOM: /

'I turisti i domaći loše kupuju, svi idu jesti hamburgere u fast food'

Turisti pogledaju cjenik i odu

Smolić kaže da kao ugostitelj vidi da je manje gostiju u restoranu negoli je bilo lani kada se priča o dolasku na ručak ili večeru. On pak smatra da je upitna kvaliteta gostiju koji dolaze, odnosno njihova platežna moć. Oni koji imaju manje neće trošiti. Ispričao je da su davno iza nas vremena kada gosti ne bi ništa pitali nego sjeli i samo naručili hranu. Sada pažljivo proučavaju meni i cjenike.

Image
Image

17.07.2015., Korcula - Turisti razgledavaju gradske znamenitosti. Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL

"Gosti su danas vrlo obazrivi i u pravilu, i prije nego sjednu, pogledaju cjenik. Puno puta se dogodi da dođu i traže jelo koje mi ne pripremamo. Primjerice pizzu, zahvale se i odu. Uglavnom se za ručak naručuje jedno jelo, jedan pijat što bismo rekli, i gledaju da sve stane u 10 eura po osobi, uključujući i piće. Za večeru se uglavnom naručuje predjelo, glavno jelo i desert i cijena ovisno o jelovniku, varira od 15, 20 do 25 eura po osobi s pićem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo što se nam događa je karakteristika masovnog turizma. Previše je ležaja u privatnom smještaju, velika je konkurencija i iznajmljivači spuštaju cijene. A upravo to su gosti koji dolaze na ručak ili večeru u naše restorane. Zato ne možete očekivati da gost koji je smještaj platio 20 ili 30 eura, dnevno potroši 50 eura na hranu", kazao je vlasnik restorana.

Riba se slabo prodaje

Smolić dodaje da u njegovom restoranu tri godine cijene nisu rasle. A ono što turisti kod njega najčešće ručaju su razne salate od piletine, pašta šuta i špageti bolonjez. Kada se govori o večeri, turisti jedu uglavnom meso na različite načine. Na kraju, kada se napravi račun ispada da jedna obitelj od četiri člana može ručati za 40 eura te večerati za 100, u što je uključeno i piće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

"O kvaliteti gostiju dovoljno govori podatak da ove godine u našem restoranu nismo još imali gosta koji je naručio kilogram ribe i nikad manje je nismo prodali. Naručuju se samo riblji fileti, a vidjet ćemo kako će s ribom ići u rujnu kad dolaze nautičari. Oni su kvalitetniji gosti, pogotovu ako su vlasnici brodova i znaju uživati u ribi te u pravoj domaćoj hrani i tu možemo odraditi dobar posao. Inače, prava oborita riba je skupa u nabavi, a onda ju ne možete u restoranu prodavati ispod 350 do 400 kuna po kilogramu", ispričao je Smolić za Šibenski.hr.

Uz jelo uglavnom naručuju mineralnu ili običnu vodu

U Smolićevom restoranu gosti uz ručak najčešće naručuju mineralnu ili običnu vodu. Navečer pak više idu pivo, otvoreno vino i sokovi. Malo je onih koji naruče butelju vina, a u ovom šibenskom restoranu cijena vina kreće se, ovisno o kvaliteti, od 100 do 400 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nijemci, Mađari, Francuzi i Talijani trenutno najviše zalaze u Smolićev restoran. Dolaze i domaći gosti, a oni su šibenskim ugostiteljima najdraži jer dosta i potroše. Skoro tijekom cijele godine, osobito za vrijeme predsezone i postsezone u restoran Jose Smolića dolaze Azijati. Oni putuju preko agencija u mjesta koja su bogata kulturnom i povijesnom baštinom.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo