Niti jedan naš morski grad nema tramvaj, iako su upravo na obali prometovali prvi hrvatski tramvaji. Prije Zagreba vozili su Rijekom, Opatijom i Pulom, a onda su ih istisnuli trolejbusi i autobusi.
Pula se odlučila vratiti tradiciji i ponovno pokrenuti tramvajsku liniju. Bit će to, poručuju Puljani, turistička atrakcija.
Goste će se kroz povijest voditi postojećim, starim šinama. Uvođenje tramvajske linije bila bi, kažu Puljani, lijepa turistička priča.
"Po meni ideja je super, bila bi dobra prometna povezanost, a i definitvno jedna turistička atrakcija više", kaže Puljanin Luka.
"Ako je funkcionalno, ako doprinosi, zašto ne", slaže se i njegov sugrađanin Duje.
O tramvaju su čuli od roditelja i djedova, a kada je u promet pušten prvi okupio se cijeli grad.
Prvi pulski tramvaj u promet u promet je pušten 1904., a iako je Pula i tada imala oko 60 tisuća tanovnika, u prvih par mjeseci njime se prevezlo preko 400 tisuća putnika.
Prestao je voziti 1934., a njegovo mjesto zauzeli su autobusi.
"Bilo bi zanimljivo, ja bih baš bio oduševljen da se to vrati i baš sam neki dan sa sinom pričao i on mi je to rekao, ja nisam ni znao, evo ja bih bio jako sretan da se to desi, ali nisam baš siguran u tu priču", rekao je Zoran iz Pule.
Iz Grada Pule tvrde - ostvarit će se i sve je već predviđeno u prostornim planovima. No, projekt je skup i trebalo bi iskoristiti europske i fondove Ministarstva. Također, priču treba proširiti.
"Treba to gledati ne kao jednu turističku liniju, putovanja od kojih par sto metara, to bi trebalo sagledavati u jednom širem kontekstu, možda rješavanja određenog dijela prometa u određenom dijelu Pule", kaže Giordano Škuflić, pročelnik za prostorno planiranje.
Stare šine već gotovo stoljeće strpljivo čekaju da u njih legnu kotači tramvaja, koji će putnike provesti najljepšim pulskim kulisama.