Forum za slobodu odgoja je povodom Svjetskog dana učitelja, 5. Iistopada, u subotu pozvao sve one koji razvijaju obrazovnu politiku Hrvatske da ne zaborave na one koji su u tome najvažniji - na učitelje.
Iz Foruma upozoravaju kako su u Hrvatskoj učitelji oni čije se profesionalno dostojanstvo ne cijeni, oni koji još uvijek imaju ispodprosječne plaće, oni čiji se rad propituje.
Rezultati međunarodnog istraživanja u sklopu TALIS 2018 za Hrvatsku pokazali su kako više od tri četvrtine učitelja i nastavnika nije zadovoljno plaćom koju dobivaju za svoj posao, a oko polovica je nezadovoljna uvjetima svog zaposlenja.
Na pitanja vezana uz društveni položaj i utjecaj koji učitelji i nastavnici imaju u društvu te cijenjenost učiteljske profesije među političarima i medijima, 90 posto i više učitelja i nastavnika smatra kako učitelji ne mogu utjecati na obrazovnu politiku te kako ih niti političari niti mediji ne cijene. Slično misle i učenici - naime, više od 90 posto učenika srednjih škola smatra kako učitelji i nastavnici nisu dovoljno cijenjeni u društvu, stoji u priopćenju.
Iz Foruma za slobodu odgoja stoga pozivaju sve nadležne da se zauzmu za povećanje društvenog položaja učitelja i omoguće im kvalitetno obavljanje njihova posla nudeći im stvarnu, a ne prividnu autonomiju.
"Također, što je važnije, pozivamo ih da imaju povjerenje da su učitelji koji svakodnevno rade s učenicima u razredima upravo ti koji najbolje znaju kako poboljšati sustav, školu, kurikulume te, u konačnici, kako provesti promjene pri tom imajući uvijek na umu najvažniji interes svakog učitelja i nastavnika, a to je dobrobit djeteta", ističe, uz, ostalo, Forum za slobodu odgoja, uz Svjetski dan učitelja i svim učiteljima i učiteljicama u Hrvatskoj čestita njihov dan.
Forum za slobodu odgoja je organizacija civilnog društva aktivna u Hrvatskoj od 1992., registrirana 1998. prema Zakonu o udrugama. Temeljni cilj Foruma je implementacija obrazovnih standarda suvremenih demokratskih društva u hrvatski obrazovni sustav. Članovi Foruma su obrazovni stručnjaci, iskusni eksperti i akademici, profesori i učitelji, roditelji, studenti i učenici koji su zainteresirani za unapređenje i razvoj obrazovanja.