No, to što dotad nema prodaje, ne znači da nema zainteresiranih za pojedince tvrtke iz sastava Agrokora, naročito otkako je sumnja u prethodno prikazivane financijske rezultate uplašila investitore i srušila cijenu dionica.
Konzum i Belje na meti stranih investitora
Štoviše, izvanredna uprava Agrokora poziva potencijalne kupce da dođu razgledavati jahtu obitelji Todorić za koju je istaknuta cijena od 1,4 milijuna eura, dok se putem medija javljaju strani investitori zainteresirani za Agrokorove tvrtke i nekretnine, piše Dnevnik.hr. Izvanredna uprava ne želikomentirati pojedinačne slučajeve, no potvrđuju da interes itekako postoji.
Primjerice, za Konzum je zainteresiran kineski milijarder Jangxiong Hu, vlasnik nekoliko kompanija i suvlasnik burze u Hong Kongu, koji je u Hrvatskoj već investirao u Krapinske Toplice. Osim Konzuma, kineskom investitoru na listi želja je i poljoprivredni kombinat Belje.
Što se Belja tiče, ovih dana se doznalo da je za taj baranjski kombinat zainteresiran i mađarski milijarder Sándor Csányi,najveći dioničar OTP grupe i član odbora direktora MOL-a.
Međutim, piše Dnevnik.hr, do prodaje vitalnih tvrtki poput Belja, PIK-ova, Leda ili Jamnice još je dalek put budući da nisu objavljena ni revidirana financijska izvješća Agrokorovih kompanija.
Ledo, Belje i Jamnica izgubili više od 60 posto vrijednosti
"Od sredine ožujka, kada je objavljeno da kompanije članice grupe Agrokor neće biti u mogućnosti objaviti financijska izvješća, pa do kraja travnja kada je obustavljeno trgovanje tim dionicama, njihove vrijednosti pale su dvoznamenkastim postotcima. Primjerice tvrtke Ledo, Belje ili Jamnica izgubile su čak više od 60 posto svoje vrijednosti", potvrdila je za Dnevnik.hr Sanda Kuhtić Nalis, voditeljica odjela korporativnih komunikacija Zagrebačke burze.
No, usprkos tomu, zanteresirani kupci neće kupovati samo kompanije kakve su u sadašnjem stanju nego i vrijednost njihovog budućeg poslovanja i zaradu.
"Vrijednost budućeg poslovanja ovisi i o kupcu. Nije svejedno je li kupac investicijski fond koji tu ulaže samo da bi oplodio svoj kapital ili neki konkurent koji bi ugasio proizvodnju da bi bolje prodavao svoje proizvode, odnosno govorimo li o nekom dobavljaču koji želi bolje plasirati svoje proizvode", ističe Danko Sučević, stručnjak za krizni menadžment.