Biciklistička kultura sve je razvijenija, ne samo zbog kriznih vremena u kojima bicikl služi kao jeftino prijevozno sredstvo, već i zbog osviještenosti o biciklu kao načinu života, a što je na tragu dugogodišnjih trendova u većini europskih gradova.
Da Zagreb doista može, barem što se biciklističke kulture tiče, izgledati poput Kopenhagena ili Amsterdama, pokazala je u nedjelju udruga Sindikat biciklista uspješno organiziravši drugu po redu Kritičnu masu nazvanu Pedala nije šala – koja je okupila oko dvije tisuće zaljubljenika u dva kotača.
U koloni dugačkoj nekoliko kilometara vozile su se i cijele obitelji, najmlađi zaljubljenici u bicikle i svi oni koji žele cjelovitu biciklističku mrežu u gradu Zagrebu, odvajanje biciklističkog prometa od pješačkog te, naravno, više parkirnih mjesta za bicikle.
"Građani su poslali jasnu poruku: da je potrebno promovirati bicikl, ali i da im je dosta loših i polovičnih rješenja, poput nove biciklističke staze u Petrinjskoj", rekao je Marko Gregović iz Sindikata biciklista i dodao kako je ključ za rješavanje prometnih problema u gradu promocija alternativnih vrsta prijevoza, a za to je ključno poboljšanje infrastrukture – poput dobro izvedenih staza, dobrih parkirališta i dobre signalizacije.
U Sindikatu biciklista također su rekli kako podržavaju izgradnju biciklističke staze u Savskoj samo ako ona bude kvalitetno izvedena, odnosno ako neće zauzimati ionako uski pločnik namijenjen pješacima.
Osim u Zagrebu, Svjetski tjedan mobilnosti sličnim akcijama obilježen je u Osijeku i Sisku.