otpala luka gruž /

Ozbiljno poljuljana još jedna strana investicija: ostaje li Hrvatska bez 94 milijuna eura vrijednog ulaganja?

Raskida se predugovor za Luku Gruž, a time i ugovor o koncesiji s tursko-francuskim konzorcijem

14.2.2017.
18:52
VOYO logo

Projekt navodno vrijedan 94 milijuna eura, opet je pao u vodu, pa tursko-francuski investitor Dubrovnik International Crusie Port Investment - neće graditi ono što su zamislili.

"Jasno je da je sa današnjim danom model izgradnje terminala u Dubrovniku kako je predložen doživio svoj kraj", član Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik MarkoPotrebica (HDZ).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potvrda je to iste odluke iz srpnja prošle godine, a na koju se investitor žalio. Ostalo je nejasno zašto je Ministarstvo prometa, žalbu dijelom i prihvatilo.

Na natječaj i projekt mnogi su imali prigovore. Pa i zbog predviđenog autobusnog kolodvora - bez perona. Stoga su arhitekti postavili pitanje - je li natječaj namješten.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako je investitor najavio ulagnje od 90 milijuna eura ono predviđeno ovim projektom procjenjuje se moglo bi se izgraditi i tek za 30 milijuna eura.

Protivnici projekta smatraju da bi to bila brza i lako vraćena investicija, jer investitor je planirao uvesti naplaćivanje naknade od 8 eura po putniku. Samo od ovoga u idućih 40 godina investitor bi imao 300 milijuna eura sigurne zarade, ne računajući prihode od budućih shopping centara, autobusnog kolodvora i ostalih sadržaja

Protivnici francusko-turske investicije, izračunali su i da bi kvadratni metar luke dobili za tek nešto više od 2 eura mjesečno.

Čak 25 tisuća kvadrata luke izgrađene novcem građana investitor bi tako godišnje plaćao 66 tisuća eura, usporedbe radi jedan trgovački centar koji je na tek 2 tisuće kvadrata godišnji najam plaća 300 tisuća eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zahtjevne uvjete iz Milanovićeve Vlade mogao je zadovoljiti jedino Dubrovnik Global International Cruise Port Investment koji je onda i odabran kao jedini ponuditelj.

"U uvjetima natječaja tražilo se da investitor ima u prošloj godini prihod minimalno od 120 milijuna eura i keš lovu 20 milijuna eura", otkriva bivši član upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik Željan Matić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Francusko-turski tandem tražit će novu priliku. Ovo  ne smatraju krajem svog pokušaja u Hrvatskoj.

Mnogi se pitaju zašto dubrovačkoj lučkoj upravi opće treba partner, jer terminal u Gružu mogla bi izgraditi i vlastitim novcem. No - nisu.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo