Projekt navodno vrijedan 94 milijuna eura, opet je pao u vodu, pa tursko-francuski investitor Dubrovnik International Crusie Port Investment - neće graditi ono što su zamislili.
"Jasno je da je sa današnjim danom model izgradnje terminala u Dubrovniku kako je predložen doživio svoj kraj", član Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik MarkoPotrebica (HDZ).
Potvrda je to iste odluke iz srpnja prošle godine, a na koju se investitor žalio. Ostalo je nejasno zašto je Ministarstvo prometa, žalbu dijelom i prihvatilo.
Na natječaj i projekt mnogi su imali prigovore. Pa i zbog predviđenog autobusnog kolodvora - bez perona. Stoga su arhitekti postavili pitanje - je li natječaj namješten.
Iako je investitor najavio ulagnje od 90 milijuna eura ono predviđeno ovim projektom procjenjuje se moglo bi se izgraditi i tek za 30 milijuna eura.
Protivnici projekta smatraju da bi to bila brza i lako vraćena investicija, jer investitor je planirao uvesti naplaćivanje naknade od 8 eura po putniku. Samo od ovoga u idućih 40 godina investitor bi imao 300 milijuna eura sigurne zarade, ne računajući prihode od budućih shopping centara, autobusnog kolodvora i ostalih sadržaja
Protivnici francusko-turske investicije, izračunali su i da bi kvadratni metar luke dobili za tek nešto više od 2 eura mjesečno.
Čak 25 tisuća kvadrata luke izgrađene novcem građana investitor bi tako godišnje plaćao 66 tisuća eura, usporedbe radi jedan trgovački centar koji je na tek 2 tisuće kvadrata godišnji najam plaća 300 tisuća eura.
Zahtjevne uvjete iz Milanovićeve Vlade mogao je zadovoljiti jedino Dubrovnik Global International Cruise Port Investment koji je onda i odabran kao jedini ponuditelj.
"U uvjetima natječaja tražilo se da investitor ima u prošloj godini prihod minimalno od 120 milijuna eura i keš lovu 20 milijuna eura", otkriva bivši član upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik Željan Matić.
Francusko-turski tandem tražit će novu priliku. Ovo ne smatraju krajem svog pokušaja u Hrvatskoj.
Mnogi se pitaju zašto dubrovačkoj lučkoj upravi opće treba partner, jer terminal u Gružu mogla bi izgraditi i vlastitim novcem. No - nisu.