OVO NIJE MALA STVAR; Švedsko-hrvatska tvrtka sudjeluje u razvoju umjetne inteligencije: /

'Imamo preko 250 klijenata iz cijeloga svijeta'

Image

'Tehnologija koju razvijamo temelji se na umjetnoj inteligenciji, strojnom učenju.

14.4.2021.
19:18
VOYO logo

Tehnologiju koju smo nekoć mogli gledati samo u znanstveno-fantastičnim filmovima i zamišljali dalekim i nepoznatim, postalo je naša svakodnevica, poput primjerice otključavanja mobitela skeniranjem lica.

Uspješna švedsko-hrvatska tvrtka otišla je korak dalje u korištenju umjetne inteligencije sa softverima za prepoznavanje i praćenje lica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ta tvrtka s radom je počela prije 19 godina u švedskom Linkopingu, a od tada samo rastu, piše RTL. U svom središnjem uredu u Zagrebu trenutno imaju više od 10 zaposlenih te su postali jedna od vodećih tvrtki u svijetu u području računalnog vida. "Imamo preko 250 klijenata iz cijeloga svijeta. Tehnologija koju razvijamo temelji se na umjetnoj inteligenciji, strojnom učenju. To su tehnike i pristupi koji omogućuju računalu da obrađuje vizualnu informaciju", rekao je za RTL direktor tvrtke Gordan Kreković.

Image
HRVATSKA BI MOGLA POSTATI PREPOZNATA PO - UMJETNOJ INTELIGENCIJI: /

Mogli bi biti prva država u kojoj će 1 % stanovnika položiti osnove

Image
HRVATSKA BI MOGLA POSTATI PREPOZNATA PO - UMJETNOJ INTELIGENCIJI: /

Mogli bi biti prva država u kojoj će 1 % stanovnika položiti osnove

Poseban razvoj vizualne tehnologije u automobilskoj industriji

Takva vrsta vizualne tehnologije koristi se u brojnim industrijama, od robotike do marketinga. Samo neki od primjera su mjerenje razine raspoloženja i dobi korisnika, zdravstvo, a jedan od glavnih područja za razvoj je automobilska industrija. "Razvijamo algoritme koji koriste slike iz frontalne kamere. Ta rješenje prepoznaju okolinu oko nas, detektiraju objekte i prate ih i onda se to koristi u primjenama kao što su automatsko kočenje, održavanje trake", rekla je Petra Bucić, inženjerka u Odjelu za istraživanje i razvoj automobilske tehnologije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upravo zahvaljujući navedenim informacijama, kao i informacijama lica, automobil može upozoriti vozača te na taj način spriječiti nesreću, primjerice vibracijom volana ili sigurnosnog pojasa. "Naša tehnologija dostavlja podatke o položaju glave, o zatvorenosti ili otvorenosti očiju i pomoću tih podataka moguće je procijeniti umor vozača ili je moguće procijeniti pažnju vozača", objasnio je voditelj Odjela za razvoj algoritama za analizu lica Petar Stojanac.

Također, u ovo pandemijsko doba najviše su profitirale internetske trgovine, a upravo je analiza lica mnogima olakšala kupovinu. Takva tehnologija sve češće se koristi i u kozmetičkoj industriji, pa tako primjerice, djevojke prije same kupnje mogu virtualno provjeriti nijansu sjenila za oči, rumenila ili nijansu ruža za usne, piše RTL.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo