Mladen Pavičić iz Zagreba nemalo se iznenadio nakon što mu je u poštanski sandučić pristigao račun za T-Comov Max ADSL-a, i to nakon što je u poslovnici T-Coma službeno zatražio trajno isključivanje usluge.
Unatoč otkazivanju navedenih usluga 27. lipnja, dobio je račun za MAX ADSL Flat i MAX TV Osnovni paket u iznosu 53,76 kn i račun za Halo usluge, koji je limitiran na 100 kuna, u iznosu od 104,58 kuna. Telefonska pritužba mu nije bila od koristi.
"Na reklamaciju telefonom 08009000 dana 9. kolovoza 2011. operater Marina odbija moju reklamaciju s obrazloženjem da su njihovi monteri zbog obima posla isključenje navedenih usluga obavili tek 10. srpnja pa sam dužan platiti navedene usluge do tog datuma, iako u ugovoru stoji da je usluga trajno isključena 1. srpnja", naveo je.
'A kad sam ja zakasnio tri dana...'
Ponuđeno mu je objašnjenje da je sve dužan platiti jer tako piše u Općim uvjetima korištenja T-Coma.
"Bezobrazno je, a u najmanju ruku nekorektno, da zbog njihovog kašnjenja ja dobivam račun. A kada sam ja nakon probnog MAXtv-a od tri mjeseca zakasnio samo 3 dana, dobio sam objašnjenje da ne mogu više otkazati MAXtv i da sam takvim kašnjenjem praktično prihvatio pretplatu na dvije godine ili moram platiti 1.500 kuna penala", potužio se Pavičić.
Prema vještaku za telekomunikacije Đuri Luburi, iz Općih uvjeta ne proizlazi teza da troškove kašnjenja isključenja usluge mora snositi korisnik.
Članak 19. stavak 4. navodi kako "pravne posljedice otkaza Pretplatničkog ugovora temeljem stavka 3. ovog članka nastupaju danom kad je T-HT zaprimio pisanu obavijest Pretplatnika o otkazu, odnosno danom koji je Pretplatnik sam odredio u pisanoj obavijesti kao dan prestanka Pretplatničkog ugovora, koji god slučaj nastupi kasnije".
'Usluga se mogla deaktivirati i bez izlaska na teren'
"Dakle, ugovor za MAX ADSL i MAXtv uslugu je trebao biti raskinut s danom 1. srpnja, a ne 10. srpnja kako proizlazi iz računa. Iako je moguće da u vrijeme godišnjih odmora dolazi do kašnjenja u procesima operatora, nije pretplatnikov problem ako HT nije uspio na vrijeme isključiti uslugu, pogotovo jer se korištenje usluga može onemogućiti i bez fizičkog izlaska na teren", kaže nam Lubura.
U konačnici, i u T-HT-u priznaju grešku. Navode kako su provjerom utvrdili da je korisnik zatražio isključenje internet usluga s danom 1. srpnja 2011. godine te je s tim danom trebalo doći i do raskida ugovora za internetske usluge.
Greška popravljena
"Nažalost, došlo je do propusta te su kolege u Službi za korisnike već kontaktirale korisnika kako bi ispravile pogrešku te će mu naknadno pristigli račun za internet usluge biti otpisan", navodi Odjel za odnose s javnošću T-Hrvatskog Telekoma.
No, da se ovakve omaške u naplati neiskorištene usluge T-Coma ne bi ponavljale, dakako, uz pozivanje na Opće uvjete korištenja koje rijetki čitaju, Lubura preporučuje korisnicima podnošenje pisanih prigovora na račun u roku 30 dana od dospijeća računa. Tom prigovoru, dodaje, trebaju priložiti presliku zahtjeva za raskid iz kojeg je vidljiv datum, primjerice, 1. srpnja kao traženi datum raskida, te se trebaju pozvati na gore spomenuti stavak Općih uvjeta.
Ne znajući za ishod ovog slučaja, prognozirao je da će T-Com po primitku prigovora stornirati nepripadno fakturirani iznos, što se i dogodilo.
Vezani članci:
arti-201003250834006 arti-201101210050006 arti-201101030279006 arti-201008300577006