Naime, kako doznaje Jutarnji list, u skladištu u Kninu nalazi se oprema koju su Hrvatske željeznice nabavile još 2005. godine, ali od tada do danas ona nikad nije isprobana ni iskorištena. I to zato što je oprema navodno nabavljena nezakonito.
Zbog sumnji u zakonitost nabave te opreme, a na osnovi anonimne prijave, policijski službenici Odjela gospodarskog kriminaliteta već pet godina provode istragu u HŽ-ovoj podružnici HŽ Infrastruktura. Ta je podružnica od Alcatela, Končara i Bombardiera za 400 milijuna eura kupila razne sigurnosne uređaje bez potrebne dokumentacije, što može značiti da je netko u HŽ-u nabavom bofl opreme dobio proviziju, a indirektno i ugrozio sigurnost prijevoza.
Uređaji su 2005. nabavljeni za potrebu modernizacije pruge Oštarje - Knin - Split i Ploče - Metković - državna granica.
"Policijski službenici provode izvide kaznenih djela temeljem zahtjeva Županijskog državnog odvjetništva iz Zagreba i anonimne predstavke vezano za navodne nepravilnosti na modernizaciji pruga. O tijeku i do sada prikupljenim saznanjima izviješteno je nadležno Županijsko državno odvjetništvo", izjavila je Aleksandra Ljuba još u kolovozu.
Da oprema leži u skladištu neiskorištena potvrdio je i HŽ Holding. "Oprema je uskladištena u zatvorenim skladištima. Predviđeni rok eksploatacije te opreme je minimalno 20 godina nakon ugradnje", kratko su poručili iz HŽ-a.
U Sindikatu željezničara potvrdili su da ima još opreme koja trune po skladištima, a već su nekoliko puta upozoravali da se željeznice pod hitno mora modernizirati jer bi se u suprotnom moglo događati još nesreća. Na to su zadnji put upozorili i prošle srijede, samo pet dana prije najnovije nesreće na zagrebačkom kolodvoru.
Prethodni članci:
arti-200912210033006 arti-200912220255006