Iako je još u lipnju prošle godine dobila ozbiljno upozorenje od Europske komisije, Hrvatska očito nije do kraja implementirala europska pravila, niti izvijestila Komisiju zašto to ne čini.
Čemu služi mreža vozačkih dozvola?
Riječ je o problematičnoj neimplementaciji RESPER-a, mreže koja pomaže zemljama članicama u suradnji oko vozačkih dozvola, posebno njihova izdavanja u skladu u europskim pravilima.
Ujedno ta pravila smanjuju mogućnost prijevara, omogućuju slobodno kretanje europskih vozača, te utječu na podizanje sigurnosti europskih prometnica.
Komisija je sada utvrdila nekoliko nedostataka u implementaciji. Nizozemska nije uskladila razdoblja valjanosti dozvola, Portugal nije uspio osigurati da jedna osoba ima samo jednu dozvolu, dok Švedska nije pravilno prenijela uvjete o zdravstvenoj podobnosti, posebno za vozače ovisne o alkoholu.
Povećanje sigurnosti prometa na cestama
Hrvatska se nije povezala s mrežom vozačkih dozvola što Direktiva 2006/126/EZ traži od nas, a razmjena informacija putem te mreže trebala je započeti još 19. siječnja 2013.
'Upotreba mreže RESPER pomaže državama članicama osigurati da osoba nema više od jedne dozvole. To je potrebno kako bi se osiguralo da vozači voze samo vozila onih kategorija za koje su osposobljeni i ovlašteni. Time se pridonosi ostvarenju jednog od ključnih ciljeva Direktive, a to je poboljšanje sigurnosti prometa na cestama', objašnjavaju iz Europske komisije ovaj svoj potez prema Hrvatskoj i ostalim zemljama.