A biznis mu cvjeta /

On je mladi majstor ljutih papričica. Ovaj OPG-ovac uzgaja ih na desetke vrsta, čak i najljuće na svijetu

Sa svojim čili papričicama postao je najbolji mladi poljoprivrednik za ovu godinu

15.6.2021.
10:25
VOYO logo

Goran Vrabec na svom gospodarstvu uzgaja 40-ak sorti papričica. Među njima su i one najljuće na svijetu. Potražnja za njegovim proizvodima iz godine u godinu sve je veća, a planove mu nije pomrsila ni pandemija. Matija Mlinarić istražio je tu priču za RTL.

U Igrišću, mjestu na samom rubu Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije, smjestilo se pravo carstvo ljutih papričica. Iza njega stoji 37-godišnji Goran Vrabec, koji ni u snu nije mislio da će ga ljubav prema ljutom dovesti do titule najbolje mladog poljoprivrednika u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Jako sam, zapravo, iznenađen, jer konkurencija je bila stvarno jaka. Bilo je 68 prijava. Prvo iznenađenje mi je bilo kad smo ušli u 21 najboljih. Ni tu se još nisam nešto nadao, pratio sam te ljude, bilo je stvarno dobrih projekata. Na dodjelu sam došao, kao idem malo… čisto vidjet ko će od njih pobijediti, sve dok nisu pročitali moje ima. Bilo mi je wooow!", ispričao je Vrabec, vlasnik OPG-a.

Na Goranovu gospodarstvu mogu se naći čak i one najljuće papričice na svijetu, sorte Carolina Reaper. Danas u ponudi ima 50 proizvoda, a njegova obitelj još se sjeća dana kad su se prije nekih devet godina dali nagovoriti na sadnju prvih papričica. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njegova majka Nada Vrabec kaže:

"Imali smo zemlju, napravili smo plastenike i onda je Goran došao sa idejom, ajmo sadit ljute paprike. Zapravo, prvo je donio neko sjeme i reko, daj posadi. Nije mi uopće rekao što je to. Rekla sam mu, pa dobro daj mi reci kaj je to. Veli on paprike. Posadili smo, raslo je ko divlje i tu je sve krenulo."

Danas je uzgoj papričica prerastao u biznis s desetero zaposlenih, a proizvode prodaju u više od 50 trgovina diljem Hrvatske. Pandemija covida smanjila im je suradnju s ugostiteljskim sektorom, no unatoč tome, prodaja ovih ljutih proizvoda raste.

"Izgubili smo 30 posto prometa zbog zatvaranja restorana, jer to nam je tih 30 posto prihoda, ali smo taj dio vratili retailom i online prodajom koja je strašno porasla. Mi smo srećom bili spremni na to i zapravo smo iz svega izašli uz neki blagi rast prihoda", objasnio je Vrabec.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Goran zbog toga planira proširiti poslovanje. U dvije godine udvostručit će broj plastenika, jer u njima se, kako je zaključio, uzgoj čili papričica najviše isplati; urod je čak 40 posto veći nego na otvorenom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo