Od Rive do Straduna mogli bismo i vlakom!

Dok Hrvatske željeznice potresaju afere i krize, u redovima ove državne tvrtke sve se češće kao spasonosni projekt spominje nekoć planirana izgradnja Jadranske željeznice.

24.12.2009.
14:24
VOYO logo

Kako piše Slobodna Dalmacija, u HŽ-u je ponovno aktualizirana priča o izgradnji posebne željezničke pruge koja bi povezivala obalne gradove Rijeku, Zadar, Šibenik, Split i Dubrovnik, a jednim svojim dijelom prolazila bi i područjem općine Šestanovac. Ta pruga se spominje u prijedlogu strategije prometnog razvitka RH donesenom još 1999. godine.

Prijedlog trase ušao je u prostorne planove Splitsko-dalmatinske županije, a usvojili su ga i ostali gradovi i općine čijim područjem prolazi. Gradnja željeznice išla bi paralelno s autocestom maksimalne udaljenosti do 100 metara. Količina prometa i troškovi gradnje uvjetovali bi različitost pristupa pojedinim dionicama, pa se dionica od Rijeke do Zadra predviđa kao dvokolosiječna, a od Zadra do Dubrovnika, odnosno do državne granice, kao jednokolosiječna, piše Slobodna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovom željeznicom predviđa se uglavnom prijevoz putnika kvalitetnim vlakovima EC i IC klase u putničkom prometu, te kvalitetnih vrsta robe brzim i laganim vlakovima mase 700 tona, maksimalne brzine 120-140 km/h u teretnom prometu.

Također, izgradnja Jadranske pruge omogućila bi kvalitetnu vezu srednjodalmatinskih luka sa zaleđem, a time i veći razvoj istih luka i specijalizaciju u pružanju usluga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo