Od Rive do Straduna mogli bismo i vlakom!
Dok Hrvatske željeznice potresaju afere i krize, u redovima ove državne tvrtke sve se češće kao spasonosni projekt spominje nekoć planirana izgradnja Jadranske željeznice.
Kako piše
Prijedlog trase ušao je u prostorne planove Splitsko-dalmatinske županije, a usvojili su ga i ostali gradovi i općine čijim područjem prolazi. Gradnja željeznice išla bi paralelno s autocestom maksimalne udaljenosti do 100 metara. Količina prometa i troškovi gradnje uvjetovali bi različitost pristupa pojedinim dionicama, pa se dionica od Rijeke do Zadra predviđa kao dvokolosiječna, a od Zadra do Dubrovnika, odnosno do državne granice, kao jednokolosiječna, piše
Ovom željeznicom predviđa se uglavnom prijevoz putnika kvalitetnim vlakovima EC i IC klase u putničkom prometu, te kvalitetnih vrsta robe brzim i laganim vlakovima mase 700 tona, maksimalne brzine 120-140 km/h u teretnom prometu.
Također, izgradnja Jadranske pruge omogućila bi kvalitetnu vezu srednjodalmatinskih luka sa zaleđem, a time i veći razvoj istih luka i specijalizaciju u pružanju usluga.
403 Forbidden