ODZVONILO NEPRAVDAMA /

Otkriveni detalji novog zakona o potrošačima, obuhvaćeno je i parkiranje - kad vide kazne trgovci će se dobro zamisliti

Image
Foto: Filip Kos/PIXSELL

Trgovci će za prekogranične povrede potrošačkih prava moći biti kažnjeni iznosom i do 4 posto godišnjeg prometa

19.6.2021.
13:07
Filip Kos/PIXSELL
VOYO logo

Od svibnja 2022. godine na hrvatsko tržište bit će zabranjeno stavljati robu dvojne kvalitete, a trgovci će za prekogranične povrede potrošačkih prava moći biti kažnjeni iznosom i do 4 posto godišnjeg prometa, proizlazi iz prijedloga novog Zakona o zaštiti potrošača o kojemu danas piše Jutarnji list.

Novim zakonom, koji je upućen u javnu raspravu, bit će uređena obveza trgovaca da u postupku procesa prigovora od potrošača, kupcu kao odgovor na prigovor pruži jasnu informaciju prihvaća li ga ili ne, jer je dosadašnja praksa pokazala da su njihovi odgovori nerijetko nerazumljivi, a proces prigovaranja time bespotrebno dugačak i kompliciran.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
OD SRPNJA NOVA PRAVILA /

Želite li izbjeći dodatna plaćanja, prije online kupovine dobro pogledajte odakle naručujete

Image
OD SRPNJA NOVA PRAVILA /

Želite li izbjeći dodatna plaćanja, prije online kupovine dobro pogledajte odakle naručujete

Objava najniže cijene i usluga parkiranja

Novosti se odnose i na prodaju artikala kroz posebne oblike prodaje. Naime, trgovac će, pored objave cijene robe na popustu, biti obvezan objaviti i najnižu cijenu po kojoj se taj isti artikl općenito prodavao u posljednjih 30 dana, vjerojatno zato da bi se kupcima pružila točna informacija jesu li taj isti artikl možda već mogli kupiti po povoljnijim uvjetima.

Novi zakon također će ispraviti i nepravdu koja je postojala vezano uz uslugu parkiranja jer će parkiranje izrijekom biti navedeno na popisu javnih usluga. To znači da će se svi potrošači koji imaju prigovor moći obratiti Povjerenstvu za zaštitu potrošača pri pružatelju usluge koji po zakonu za člana mora imati i predstavnika potrošačkih udruga, umjesto da se pružateljima usluga parkinga dopušta da proces reklamacija zapravo uređuju samostalno, a što se pokazalo iznimno lošim za potrošače.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lažne recenzije

Zakonom će biti zabranjene objave lažnih recenzija usluga i proizvoda, a potrošači će u takvim i drugim slučajevima u kojima su bili podvrgnuti nepoštenoj trgovačkoj praksi, moći tražiti nadoknadu štete.

Ukida se i odredba kojom je svim osobama koje se bave poslom savjetovanja potrošača bio nametnut uvjet da prethodno polože stručni ispit, a protiv koje su potrošačke udruge godinama vikale.

'Mistery shopping'

Zakonom je predviđeno i da će inspektori iz Državnog inspektorata moći provoditi postupke mistery shoppinga (tajno kupovanje), kao i da će trgovcima moći ograničavati pristup mrežnim stranicama u slučaju kolektivnog kršenja prava potrošača.

Predložen je i iskorak u korist trgovaca koji više neće morati u cijelosti plaćati postupak vještačenja robe koju kupci zbog manjkavosti reklamiraju, već će biti dopušteno da za vještačenje plate tek predujam, dok će se ostatak plaćati kad se utvrdi je li za grešku kriv trgovac ili kupac. Period u kojem vrijedi takva odredba bit će proširen sa šest mjeseci na godinu dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zakon predviđa i da se na tržište neće moći stavljati roba za koju se tvrdi da je identična robi na drugim tržištima, iako se u stvarnosti značajno razlikuje u obilježjima ili sastavu, no povreda zakona u takvim će se situacijama ocjenjivati od slučaja do slučaja, piše Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo