Vlasnici osobnih automobila koji putuju od Zgreba do Splita, točnije od Lučkog do izlaza Dugopolje umjesto dosadašnje cijene od 174 kune plaćet će 181 kunu, što je poskupljenje od sedam kuna.
‘Realnost je da se ta cestarina trebala povećati mnogo više. Ovo je po nama korektno. Nismo sretni s tim rješenjem, ali gospodarski rast sigurno ne bi bio danas takav da nema autocesta’, rekao je ministar prometa Oleg Butković kada je prošlog mjeseca predstavio plan.
Cestarina na dionici Zagreb-Rijeka ostat će ista, a ona na relaciji Zagreb - Varaždin od sutra će biti skuplja za jednu kunu te će umjesto dosadašnjih 27 kuna iznositi 28 kuna.
Također, kako je najavljeno, novo poskupljenje cestarina očekuje nas od 1. srpnja, a trajat će do 1. rujna. U tom će periodu cijene cestarina porasti za 10 posto no ovo poskupljenje se neće odnositi na autobuse i teretne prijevoznike.
Što se tiče ENC-a, popust kakav je bio ostaje i dalje. No, on će se u 2018. postupno smanjivati, ovisno o prihodima.
Ministar je najavio i kako ova reforma predviđa i spajanje HAC-a, HAC-ONC-a te Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ). Reforma će se provesti najvećim dijelom tijekom 2017. i 2018., a trebala bi biti dovršena 2020. implementacijom unaprijeđenog sustava naplate cestarina.