13 područja djelovanja /

Novi plan za sigurnost na cestama: Ukida se 0,5 promila, prekoračenje brzine od 10% neće se tolerirati! Preporuča se i ugradnja uređaja...

Image
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Udruga Sigurnost u prometu kritizirala je novi plan jer je, navodi, donesen bez analize učinaka prošlog plana

6.4.2021.
9:48
Hrvoje Jelavic/PIXSELL
VOYO logo

Javno savjetovanje o novom Nacionalnom planu sigurnosti cestovnog prometa RH 2020.-2030. završeno je i o tome je objavljeno izvješće.

Novim planom određeno je 13 područja djelovanja, za svako od njih predložene su mjere. Za područje Vožnja bez utjecaja alkohola, droga i lijekova, kao jedna od mjera navodi se da će se istražiti mogućnost i učinkovitost promjene graničnih vrijednosti dopuštene količine alkohola u krvi vozača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
OPREZ U PROMETU /

EU vijeće za prometnu sigurnost za strože propise: Imate više od 0.2 promila? Ne smijete voziti

Image
OPREZ U PROMETU /

EU vijeće za prometnu sigurnost za strože propise: Imate više od 0.2 promila? Ne smijete voziti

Provedba ove mjere, prema planu, mogla bi početi od ove godine do 2023., piše Večernji list.

Sada je na snazi regulativa koja dopušta 0,5 promila alkohola u krvi vozača, no to se ne odnosi na profesionalne i mlade vozače. Jedna od mjera je i da se istraži učinkovitost sustava Alcohol Interlock i njegov utjecaj na smanjenje broja nesreća te da se potiče profesionalne vozače na korištenje tog sustava. Sukladno provedenim istraživanjima učinkovitosti, predložit će se i obveza ugradnje uređaja Alcohol Interlock u vozila osoba koje su više puta uhvaćene pijane u vožnji. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potaknut će se i jedinice lokalne samouprave da nabave uređaje za mjerenje brzine, pri čemu će se tolerancija uređaja za mjerenje brzine svesti na minimalno moguću. Ta tolerancija ili, kako se službeno naziva, sigurnosna razlika iznosi 10 km/h za brzine do 100 km/h, a za veće brzine od toga iznosi 10 posto.

Udruga Sigurnost u prometu kritizirala je novi plan jer je, navodi, donesen bez analize učinaka prošlog plana. Tako kaže da se u novom planu uopće ne navodi osnivanje Agencije za sigurnost cestovnog prometa, a što je bilo navedeno u prošlom planu i nije ostvareno. Iz MUP-a su odgovorili da je u izradi novog plana konzultiran širok krug stručnjaka i da se tako došlo do spoznaje da je za sadašnje prilike najbolje za nositelja provođenja plana imenovati MUP, a ne ad hoc osnivati novo tijelo. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo