Austrijski Strabag treba biti isključen iz nadmetanja za gradnju pristupnih cesta Pelješkom mostu, dionice Duboka – Sparagovići, smatra grčki Avax te navode nekoliko argumenata. Zbog toga su pisali premijeru Andreju Plenkoviću, ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću, upravi i Nadzornom odboru Hrvatskih cesta te Središnjoj agenciji za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU), piše Večernji list.
Lagali u dokumentaciji?
Naime, Grci tvrde da je Strabag u natječajnoj dokumentaciji lažno naveo da nema iskustva s raskidom ugovora. Kao primjer navode da je Strabag jednostrano raskinuo ugovor s Elektroprivredom BiH za gradnju hidroelektrane Vranduk, zbog čega je naručitelj naplatio garanciju od Austrijanaca u iznosu od 5,7 milijuna eura.
Navode navode i raskid ugovora talijanske tvrtke Autostrada Pedemontana Lombarda sa Strabagom zbog neispunjenja ugovornih obveza, kada su Talijani od austrijske tvrtke naplatili 260 milijuna eura jamstva za dobro izvršenje radova. Također dovode u pitanje reference navedenih Strabagovih stručnjaka za tunele te im je sporno i jamstvo za ozbiljnost ponude austrijske tvrtke.
Uzvraćanje udarca
Time su, piše Večernji list, Grci odlučili "uzvratiti udarac" Strabagu koji je srušio odluku HC-a da ta tvrtka gradi pristupne ceste, tvrdeći u žalbi DKOM-u da su Grci trebali biti isključeni iz nadmetanja jer su kažnjeni zbog sudjelovanja u nedopuštenim kartelima. Iako je nakon toga Avax tužio DKOM izgubio je spor.
Ponude na tom nadmetanju otvorene su prije više od godine dana. Avaxova ponuda od 464,9 milijuna kuna bila je odabrana kao najpovoljnija. Udruga GP Krk i Euro-asfalt iz BIH ponudila je 444,3, grčki Aktor 464,6 milijuna kuna, a Strabag je za taj posao tražio 478,3 milijuna kuna. Aktor je pak zajedno s Avaxom kažnjen zbog kartela u Grčkoj, a nakon što su ponude Integral inženjeringa, China Road and Bridge Corporation i Colasa odbijene, odluka o odabiru bit će još teža ako se isključi Strabag, piše Večernji list.