Na koju god stranu povuče politička lokomotiva nakon izbora direktori u HŽ-u mogu biti spokojni. Ako nova Vlada odluči promjeniti vodstvo tvrtke nova pravila im garantiraju siguran posao. Ministar prometa brani odluku Uprave i kaže da se ovdje radi o 95 ljudi koji u HŽ-u rade već 15 godina i do sada nisu imali ugovore o radu.
"Nego su imali tzv. menadžerski ugovor. Dakle, ovom odlukom kao i u svakoj privatnoj kompaniji svi se vraćaju na Ugovor o radu, a onaj tko je dobar može dobiti dodatak i za menadžerski ugovor. Dakle, njime se plaće ne bi povećavale već bi se smanjivale", tvrdi ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.
Nova pravila kažu da se šefovima u slučaju smjene prvo mora ponuditi sličan posao. Ako ih se odluči postaviti na drugu poziciju mora im se isplaćivati najviša propisana satnica. Što znači da ako su do sada imali oko 13 tisuća kuna plaće ostaje im garancija za sigurnih 7 tisuća neto. Sindikatima se to ne sviđa.
"Naravno da ovom trenutku, kada se govori da nema dovoljno novca i kada se traži od radnika da smanje svoja prava, nije uobičajeno da se ovakve strari događaju. Zaštita je bila regulirana ovakvim ugovorima, ali samo za osobe starije od 50 godina", tvrdi predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Zoran Maršić.
Uprava poručuje da ovdje nema zaštite i da je fer da ljudi znaju na što se vraćaju. Kažu da će direktori i rukovoditelji imati oko 40 posto manju plaću nakon razrješenja.
Predsjednik HDZ-a pak drži da je ovdje riječ o čistoj zaštiti političkih kadrova.
"To je betoniranje pozicija. Nije to dobro, nije pošteno. Bilo kakvo kadroviranje sada nije pošteno", smatra Tomislav Karamarko.
Uprava smatra i da je dosadašnji sustav sa stalnim menadžerskim ugovorima bio pogrešan te da će razrješeni direktori imati manja prava od onih koji su smjenjivani prije njih.