Izgubljena radna mjesta, smanjenje plaće, krizni porez i neisplata božićnica znatno će se odraziti na ovogodišnju blagdansku potrošnju. Potvrđuje to i net.hr-ova anketa u kojoj su sudjelovala 11.325 posjetitelja.
Kao i prošle godine isti iznos za poklone izdvojit će tek 14 posto posjetitelja, a manje u odnosu na lani njih čak 39 posto.
Isti broj, čak 39 posto naših posjetitelja izjasnio se da za božićno-novogodišnje darivanje neće potrošiti niti kune.
U godini velike gospodarske krize ima i onih koji neće štedjeti na darivanju. Ipak, oni su u manjini, a među njima je i 8 posto netovih posjetitelja koji su naveli da će u trgovinama ostaviti više novca nego prošle godine.
Iz godine u godinu u Hrvatskoj je značajno rasla blagdanska potrošnja. U 2008. je stagnirala i iznosila je 11 milijardi kuna. Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore ove godine u prosincu će se potrošiti milijardu kuna ili za oko 10 posto manje u odnosu na 2008.
Trgovci okupljeni oko Hrvatske udruge poslodavca pak vjeruju da će ih spasiti velika sniženja i akcije.
Po svemu sudeći, to ipak neće biti tako. Krizu su na vlastitoj koži već osjetili brojni Hrvati, a crne prognoze o rastu nezaposlenosti u prvoj polovici sljedeće godine, psihološki su uzdrmale i one koju su u ovoj godini imali sreće sačuvati radno mjesto.
Prethodni članci:
arti-200912040307006 arti-200911270062006