SUDBINA MU JE JOŠ NEIZVJESNA /

Nepoželjni tanker s iranskom naftom otplovio u Trst po gorivo, a onda se opet vraća na svoj 'mrtvi vez' kod Rijeke

Image
Foto: Goran Kovacic/Pixsell

Rješavanje pitanja tankera “Arc1”, odnosno njegova tereta - iranske nafte koja je nepoželjna u EU, prvenstveno zbog američkih sankcija, postalo je problem koji sada rješava novoosnovana koordinacija

20.5.2022.
10:21
Goran Kovacic/Pixsell
VOYO logo

Tanker “Arc1” s iranskom naftom, koji je od 10. svibnja bio usidren na tankerskom sidrištu Luke Rijeka, između Kostrene i Omišlja, nakratko je napustio tu poziciju, piše u petak Večernji list. Tanker pun nafte otplovio je do Trsta. No, to mu nije stalno odredište. U talijansku luku dolazi samo kako bi napunio gorivo, jer u Hrvatskoj nema dozvolu za pristajanje, a u Italiji očito ima.

Nakon punjenja gorivom, vraća se na svoj “mrtvi vez”, odnosno na tankersko sidrište kod Rijeke, na kojem će ostati dok se ne riješi njegova sudbina. A ona je još neizvjesna. Vlada je okupila koordinaciju u kojoj sudjeluju Ministarstvo gospodarstva, Ministarstvo održivog razvoja, Ministarstvo vanjskih i europskih poslova i Janaf te raspravljaju što dalje s tankerom i teretom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rješavanje pitanja tankera “Arc1”, odnosno njegova tereta - iranske nafte koja je nepoželjna u EU, prvenstveno zbog američkih sankcija, postalo je problem koji sada rješava novoosnovana koordinacija. Njezin prvi sastanak održan je u Vladi u ponedjeljak, no kažu da je pitanje toliko kompleksno da jednostavan odgovor nije moguć te da su svi sudionici u stalnoj koordinaciji.

Nafta povezana s Čermakom?

Nafta koja je do Hrvatske prevezena u tankeru “Arc1” dovodi se u vezu s Ivanom Čermakom i njegovom kompanijom Delta Oil International.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čermak je na naš upit je li kupac te nafte vrlo kratko odgovorio da nije, a na pitanje je li na bilo koji način povezan s tim tankerom, kazao je da ćemo se čuti kasnije, što se nije dogodilo. Ivan Čermak i kompanija Delta Oil International kupuju, dovoze i skladište u Janafu sirovu naftu za krajnje korisnike, jer je lani Čermak prodao kompaniju Crodux i više nije njezin vlasnik i ne može koristiti krajnji proizvod.

Delta Oil International imao je niz ugovora za skladištenje nafte potpisanih s Janafom u posljednjih nekoliko godina. Posljednji je potpisan 22. travnja ove godine, prema kojem Delta Oil International sklapa ugovor o skladištenju 169.000 kubnih metara sirove nafte na terminalu Omišalj za razdoblje od 15. travnja do 15. kolovoza 2022.

Iranska nafta je specifičan proizvod - iako u EU nema tvrdih sankcija protiv nje, ona je dubiozna i riskantna zbog američkih sankcija na tu robu. Svi koji se usude trgovati, prevoziti ili iskrcati je, kao i banke koje provode plaćanje, riskiraju kazne i probleme na američkom tržištu, kao i narušavanje reputacije, piše novinarka Večernjeg lista Sandra Veljković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo