POMAMA ZA ULJEM I BRAŠNOM /

Upitali smo trgovačke lance u Hrvatskoj hoće li uvesti ograničenje na jednokratnu kupovinu: 'Postoji nekoliko scenarija'

Image
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Mnogi su trgovački lanci diljem Europe odlučili uvesti ograničenja na jednokatnu kupovinu ulja, a naši trgovci još ne planiraju takav potez, osim ako dođe do određenih pomaka

18.3.2022.
20:39
Zeljko Lukunic/PIXSELL
VOYO logo

Rat u Ukrajini mnoge je Hrvate natjerao da krenu u paničnu kupovinu prehrambenih namirnica. Upravo smo sličan scenarij gledali uoči početka pandemije kada su mnogi građani na kolica u trgovinama slagali hrpe toalet papira i žurili prema blagajni. 

Sada nisu u pitanju role toalet papira, ali jesu prehrambene namirnice, prvenstveno ulje i brašno. Ekonomski stručnjaci smatraju kako u Hrvatskoj ipak neće doći do nestašice hrane, a panika svakako ne pridonosi ničemu dobrome. Primjerice, jedan muškarac (77) je čak preminuo čekajući u redu da kupi jestivo ulje u bugarskom gradu Burgasu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No ne vjeruju svi ekonomskim stručnjacima. Dokaz je fotografija objavljena na Redditu na kojoj se vide mladić i djevojka s kolicima punim ulja.  

Ograničena jednokratna kupovina 

Direktor Fortenove Fabris Peruško rekao je u četvrtak kako EU uvozi 80-ak posto pšenice i ulja iz Ukrajine i Rusije, ali da nema straha od nestašice.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi kao Fortenova imamo dovoljno osiguranih rezervi za normalnu potrošnju. Vidimo emocionalno preveliko kupovanje ulja, ta psihologija se prenosi s nekih drugih tržišta. Imamo dovoljno rezervi za normalnu kupovinu”, rekao je Peruško.  

“Vjerojatno ćemo ograničiti jednokratnu kupovinu. Moramo osigurati da nam kupci iz drugih zemalja ne dođu i potroše zalihe", rekao je i dodao kako bi se takvim restrikcijama sprječavao taj emocionalni efekt. 

Ipak, danas su iz Konzuma su u petak poručili da su njihove prodavaonice i skladišta dobro opremljeni robom, osigurane su dovoljne količine svih proizvoda, pa tako i jestivog ulja za normalnu kupnju i potrošnju, te u ovom trenutku neće ograničavati količinu kupnje. 

Kako su nam odgovorili, očekuju da će se povećana potražnja ipak normalizirati, jer nikakve racionalne potrebe za stvaranjem zaliha nema.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
'HRVATSKA NIJE U PROBLEMU' /

Financijski analitičar: 'Važno je ne poticati na pojačanu kupnju jer se tako izaziva umjetna nestašica i cijena ide gore'

Image
'HRVATSKA NIJE U PROBLEMU' /

Financijski analitičar: 'Važno je ne poticati na pojačanu kupnju jer se tako izaziva umjetna nestašica i cijena ide gore'

Ako se nastavi potražnja... 

“No, ako se potražnja nastavi povećavati ovim tempom određena ograničenja bit će potrebna. Ulja i svih drugih svakodnevno potrebnih proizvoda na zalihama imamo dovoljno, u pandemiji smo svi skupa itekako dobro savladali upravljanje opskrbom u izuzetno izazovnim okolnostima, i nadamo se kako će i naši kupci prepoznati da nema potrebe za odstupanjem od redovnih navika kupnje”, priopćili su iz Konzuma. 

“U svakodnevnom smo kontaktu s našim dobavljačima te ćemo nastaviti pratiti daljnji razvoj situacije kako bismo na sve promjene na tržištu mogli pravovremeno reagirati, osigurati neometanu isporuku robe i nastaviti nuditi kupcima sve potrebne proizvode u našim prodavaonicama”, dodali su. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Konzuma upozoravaju da bi, na osnovu informacija o globalnom kretanju cijena sirovine na burzi, moglo doći do porasta cijena određenih proizvoda. “Mi smo uoči najave snižavanja PDV-a i prije stupanja na snagu te odluke snizili cijene proizvoda na našim policama. Na maloprodajne cijene i dalje primjenjujemo samo rast nabavnih cijena, a u velikom broju slučajeva odričemo se i dijela marže, sve kako bi utjecaj rasta cijena, koji se na nas prelijeva zbog globalnih kretanja, na krajnje kupce bio što manji”, zaključili su.  

‘Postoji nekoliko scenarija’ 

O ograničavanju jednokratne kupovine ne razmišljaju niti u Kauflandu. “U ovom trenutku ne planiramo nikakva ograničenja za naše kupce”, potvrdili su nam.  

Slično su nam potvrdili i u Loniji te će i oni nastojati ne uvoditi ograničenja kupnje, ali će pozorno pratiti postupanje proizvođača/distributera, konkurencije i potrošača. Ipak, ne isključuju definitivno ograničenja u budućnosti. 

“Eventualna ograničenja će ovisiti o događanjima u budućem razdoblju, za što postoji nekoliko scenarija, no njih u ovom trenutku ne možemo u cijelosti sagledati, jer ne ovise samo o Loniji”, priopćili su.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O ograničenjima trenutno ne razmišljaju niti u Lidlu. “Za sada ne planiramo uvoditi restrikcije jer smo osigurali dostatne zalihe navedenih artikala zahvaljujući kvalitetnim odnosima sa partnerima i dobavljačima”, rekli su nam. 

Isti su nam stav i razlog naveli i u KTC-u. "Svih proizvoda za sada imamo u dovoljnim količinama te nećemo ograničavati količine kupnje”, priopćili su. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo