Nakon što je viša savjetnica za stručne suradnike pedagoge u Agenciji za odgoj i obrazovanje, Mirjana Kazija, napisala otvoreno pismo u kojemu je oštro kritizirala nastavnike koji su se solidarizirali s Franjom Dragičevićem te im poručila da su u krivu, u samo 24 sata preko 400 nastavnika imenom i prezimenom podržalo je protupismo Tamare Šoić kao odgovor na Kazijinu kritiku.
"U samo 24 sata pismu kolegice Tamare Šoić, kojim odgovara na tvrdnje i stavove više savjetnice Mirjane Kazije, punu podršku, imenom i prezimenom, dalo je preko 400 kolega i kolegica! Ovo pokazuje kako kolegica Šoić nije usamljena u svojim stavovima i razmišljanjima, nego je samo naglas izrekla ono što je i mnogim drugim kolegama i kolegicama na srcu", napisali su u objavi na portalu Nastavnici.org.
Tvrde da novi potpisi i dalje pristižu, da u trenutku objavljivanja ovog teksta još nisu svi ni popisani, pa ukupan broj još veći.
Pismo nastavnice Tamare Šoić
Pismo Tamare Šoić u kojemu je odgovorila na tvrdnje Mirjane Kazije prenosimo u cijelosti.
"Poštovana, temeljem otvorenog pisma objavljenog 17. prosinca 2018. dotakli ste se problematike vezane za posao nastavnika i nasilja u školama pa osjećam potrebu odgovoriti Vam na jednak način, otvorenim pismom", započinje Šoić koja radi u srednjoj, strukovnoj školi 23 godine i predaje hrvatski jezik.
Nastavnici vole red u razredu
"Osvrnut ću se na Vašu tvrdnju o 'odgajanju poslušnika'.
Malo koji nastavnik voli šutljivog učenika. Šutljiv učenik je neaktivan učenik. Malokoji nastavnik voli poslušnika. Ali većina nastavnika voli red u razredu. Ne voli istovremenu buku i žamor dvadeset i petero učenika jer tada informacija ne stiže niti do jednog od njih.
Prošećite ponekad do razreda i uđite u razred. Učenici su živa bića, oni nisu samo anonimni podnesci koje čitate. A ako im dopustite, znaju biti jako glasni dok istovremeno pričaju, uglas.
Odabrala sam ovaj posao jer volim djecu. Volim rad s djecom. Nećete vjerovati, ali imam beskrajno puno razumijevanja za njihove probleme, pitanja, strahove, želje i sve ono čime nas zasipaju tijekom nastavne godine", tvrdi Šoić.
Njezini učenici nisu njezini neprijatelji
"I nisam u razredu slučajno, ničijom tuđom željom – već vlastitom. A moji učenici nisu moji neprijatelji, koliko god se Vi trudili dokazati tu tezu i stvoriti nepostojeće neprijateljstvo između njih i nas nastavnika.
Ako ste već odlučili postaviti 'neprijateljske' strane u ovoj priči, onda ste odabrali pogrešne skupine."
Sustav kojemu Kazija pripada je neprijatelj
"Točno je, postoje dvije strane, ali one u ovom slučaju predstavljaju nas, nastavnike i sustav koji onemogućuje, usporava, nameće, brani, izmišlja, promišlja, stagnira i silno želi nastavnika i učenika na suprotnim stranama, a tom sustavu pripadate baš Vi.
Otvorenim nas pismom pozivate na šutnju. A istovremeno izjavljujete kako nastavnici vole učenike koji šute, učenike poslušnike. I sada to isto tražite od nas. Tražite šutnju i tražite poslušnost."
Sustav traži poslušne nastavnike
"Kritizirate nas zbog stvaranja učenika – poslušnika, a istovremeno tražite od nas, nastavnika – poslušnike. Nastavnike koji će (zauvijek) šutjeti.
Otkako je započela akcija #ijasamfranjo, pitaju nas zbog čega kolege svoja svjedočanstva pišu anonimno. Upravo zbog ovakvih kao Vi, viša savjetnice Kazija. Upravo zbog onih koji će odgovornost za sve loše što se događa u razredima prebaciti na nastavnika."
Neprijateljsko ozračje između nastavnika i učenika
"Kada bih bila zlonamjerna, poštovana savjetnice, pomislila bih da je ovo pismo naručeno, diktirano i napisano samo s jednim ciljem – zavadi pa vladaj!
Kada bih bila zlonamjerna, zapitala bih se, zbog čega jedna viša savjetnica, ničim izazvana, stvara neprijateljsko ozračje između nastavnika i učenika?"
Ali nisam zlonamjerna pa ću Vaše pismo shvatiti kao iskrenu namjeru poboljšanja i unapređenja sustava koji neumitno tone, kao želju za promjenom, kao nastojanje da stvari učinimo boljima i kao jednostavnu, ljudsku potrebu ostavljanja traga u kaosu poznatom kao obrazovni sustav Republike Hrvatske.
Volja za stagnacijom
"I za kraj, poštovana savjetnice, kritika onog što se dogodilo 15. prosinca 2018., nije ništa drugo do neznanje, zlonamjernost i silna potreba da idućih 20 godina stojimo na mjestu.
Ali mjesto na kojem se sada nalazimo, više ne može istrpjeti stajanje. Samo propast u provaliju ili korak naprijed.
Pa neka svatko sam odabere kojim putem želi. Mi smo već odavno odabrali svoj put.", zaključuje svoje pismo Tamara Šoić, prof., koju je podržalo 400 nastavnika.