NAKON PORAZNIH REZULTATA PISA TESTOVA, JAVIO SE JOKIĆ: /

'Druga društva ulažu u obrazovanje, mi stagniramo i gubimo korak sa svijetom'

Image

Boris Jokić napominje da rezultati hrvatskih učenika na PISA testiranju potvrđuju da u prošlih 12 godina nema ozbiljnijih pomaka u hrvatskom obrazovanju

3.12.2019.
13:47
VOYO logo

Rezultate PISA testiranja mnogi su iščekivali, a kada su oni konačno stigli većina se uhvatila za glavu. Hrvatski učenici ponovno su podbacili na ovom testiranju i polučili vrlo poražavajući rezultat. Znanja i vještine hrvatskih učenika su ispodprosječni u svim područjima testiranja što znači da su slabi u čitalačkoj, prirodoslovnoj i matematičkoj pismenosti.

Po čitalačkoj pismenosti Hrvatska se smjestila na 29. mjesto od ukupno 77 država, dok ih je matematička pismenost smjestila na 40. mjesto od 78 zemalja. U prirodoslovnoj pismenosti hrvatski učenici našli su se na 46. mjestu u ukupnom poretku od 78 zemalja. Rezultate hrvatskih učenika na PISA testiranju komentirao je za Tportal i bivši voditelj kurikularne reforme Boris Jokić. Jokić napominje da rezultati hrvatskih učenika na PISA testiranju potvrđuju da u prošlih 12 godina nema ozbiljnijih pomaka u hrvatskom obrazovanju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
STIGLI REZULTATI PISA TESTOVA! /

Brojke su opet porazne, u jednoj kategoriji je posebno loše

Image
STIGLI REZULTATI PISA TESTOVA! /

Brojke su opet porazne, u jednoj kategoriji je posebno loše

'Trebamo se zabrinuti'

"Ova činjenica nas kao društvo treba ozbiljno zabrinuti jer dok druga društva napreduju ulaganjem u obrazovanje, mi stagniranjem gubimo korak s razvijenim svijetom. Posebno treba zabrinuti podatak o negativnim trendovima u području prirodoslovne pismenosti, u kojem nam se u prethodnih 13 godina događa pad u funkcionalnim znanjima i vještinama učenika", kazao je Jokić za Tportal.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bivši voditelj kurikularne reforme najviše je zabrinut zbog podataka o postotku učenika koji su funkcionalno nepismeni, a koji se u matematici kreću iznad čak trećine učenika, dok su se u prirodoslovnoj pismenosti povećali sa 17 posto u 2006. godini na 25,3 posto u 2018.

'U Hrvatskoj su promjene sve samo ne sustavne'

Jokić smatra da treba zabrinuti nizak postotak onih učenika koji su na najvišim razinama funkcionalne pismenosti. Napominje da je u matematici u Hrvatskoj takvih tek 0,8 posto, a s druge strane, u Sloveniji ih je 3,1 posto.

"Nitko u ovoj zemlji ne vjeruje, pa ni ja, da su slovenski učenici toliko pametniji i obrazovaniji od naših, ali ujedno sa sigurnošću mogu tvrditi da je slovenska obrazovna politika sustavna i smislena te da se u obrazovanje ulažu i financijska sredstva i pažnja društva. U Hrvatskoj su promjene sve samo ne sustavne. U njoj 35 dana nema škole, a pod promjenom se prodaje uvođenje polovnih tableta u škole i objava dokumenta u Narodnim novinama. Takvim ponašanjem politike ne mogu se očekivati pozitivne promjene", kazao je Boris Jokić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo