Najveći investicijski projekt Ine u povijesti u Hrvatskoj vrijedi četiri milijarde kuna, a radovi su već počeli. Riječ je o novom postrojenju za obradu teških ostataka na Urinju koje će podignuti konkurentnost riječke rafinerije.
"Vrijednošću dva puta veće, odnosno vrjednije od Pelješkog mosta, koje će Ini s jedne strane omogućiti povećanje rafinerijskog kapaciteta na području Rafinerije Rijeka u vrijednosti od 13 posto, omogućiti isto tako dobivanje visoko vrijednog dizela kojim će se nadomjestiti uvoz koji u ovom trenutku nažalost pokriva hrvatsko tržište", rekao je Tomislav Ćorić, ministar gospodarstva i održivog razvoja.
Postrojenje će biti završeno za dvije godine, a na vrhuncu radova tu će biti dvije tisuće ljudi. Potkraj 2023. postrojenje će raditi punim kapacitetom, prenosi RTL.
"Kada projekt bude implementiran trebat će dodatnih ljudi, 60-ak ljudi minimalno koji će dodatno raditi na projektu i njih planiramo zaposliti na domaćem tržištu", rekao je Goran Pleše, operativni direktor Rafinerija i marketinga Ine.
Hrvatska nije zainteresirana za sukob s Mađarima
Projekt je kompleksan jer obuhvaća novi dio kojemu će trebati prilagoditi i ostatak rafinerije.
"Imat ćemo modernu rafineriju koja će moći odgovoriti potražnji na tržištu, nećemo morati uvoziti dizel kao što to radimo danas i moći ćemo pročišćavati različite vrste sirovina. Dakle, ovo ulaganje čini našu rafineriju mnogo učinkovitijom i mi ovdje gradimo održivu budućnost", izjavio je Sandor Fasimon, predsjednik Uprave Ine.
Na upit kakva će biti budućnost Ine, ministar Ćorić kaže kako Hrvatska nije zainteresirana za sukob s Mađarima, već za suradnju i ulaganja. Dodaje kako oko procesa otkupa traje intenzivna komunikacija, a konačna odluka znat će se u prvoj polovini ove godine.