Eh, da nije bilo besplatno /

Najskuplja žičara na svijetu oborila rekord: Izračunali su bi li poslovala u plusu da je svaki vikend tako...

Dan kasnije, karte više nisu besplatne i ponedjeljak je pa su se stvari vratile u normalu

22.1.2024.
23:22
VOYO logo

Ovog vikenda se 25 000 ljudi vozilo zagrebačkom žičarom. Svi su se sjatili na Sljeme jer je žičara bila besplatna. Premda, po slikama nezapamćenih gužvi, činilo se da ih na kraju besplatne vožnje čeka najmanje još i besplatni grah, besplatne kobasice i besplatna štrudla, kaže Mojmira Pastorčić u RTL Direktu koji je istražio, kad bi se najskupljom žičarom na svijetu svaki vikend vozilo ljudi kao prošli, i kad bi svi oni platili kartu, bi li se onda Bandićevo zadnje megalomansko djelo isplatilo?

Žičara Sljeme ovog je vikenda oborila sve rekorde - gotovo 25.000 ljudi ukrcalo se u gondole, ali čekanje nije bilo problem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Isplati se radi djece, ali čekamo već 15 minuta", kaže Kristina iz Zagreba.

"Cijeli život čekam", kaže maleni Luka. "Sanjkat ćemo se i grudati", dodaje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
NA SLJEME, NA SLJEME... /

Ogromni redovi ispred žičare, HAK moli građane da ne idu osobnim automobilima: 'Ovo je bolesno'

Image
NA SLJEME, NA SLJEME... /

Ogromni redovi ispred žičare, HAK moli građane da ne idu osobnim automobilima: 'Ovo je bolesno'

Koliko bi trebalo da postane isplativa?

Dan kasnije, karte više nisu besplatne i ponedjeljak je pa su se stvari vratile u normalu. Gužvi više nema, gondole su poluprazne, a karte od 9 eura za Zagrepčane, odnosno 16 eura za sve ostale, i dalje su prejeftine da bi žičara poslovala pozitivno. Štoviše, cijelu godinu, gotovo svaki vikend trebala bi biti gužva kao što je bilo ovog besplatnog vikenda da žičara bude na nuli.

"Mi smo u 2023. godini prodali oko 206 tisuća karata, međutim, prema određenim analizama, kako bismo bili na nuli ili financijski isplativi, trebalo bi četiri do pet puta više karata prodati godišnje", kaže Domagoj Zeba, glasnogovornik ZET-a dodajući da je ta brojka, s obzirom na broj građana, teško ostvariva.

Kako smo uopće sagradili žičaru koja je toliko neisplativa?

Bivšem gradonačelniku Milanu Bandiću snilo se da na zagrebačkoj gori, koja nije dovoljno visoka da bude veliko skijalište, sagradi najskuplju žičaru na svijetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pod sumnjivim okolnostima potrošeno preko 100 milijuna eura i sada imamo megalomansko izdanje koje ćemo otplaćivati još najmanje deset godina.

Žičar se utapa u minusima, a kako privući ljude, pitanje je od velikog značaja za gradski proračun.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Samo ugostitelji, ništa drugo

Austrija i Slovenija, primjerice, svoje goste privlače bogatim popratnim sadržajem, od adrenalinskih i tematskih parkova do biciklističkih utrka, downhill staza i bogatog kulturnog programa. Sve to u ovom trenutku Sljemenu nedostaje.

"Samo ugostiteljski sadržaji, a nema ničeg drugog", kaže Marijan iz Zagreba. "Žao mi je što se više ne koristi downhill, to bi bio velik biznos preko ljeta."

Bilo je planova da se Sljeme oživi, ali zapelo bi već na prvom koraku. A puno toga se može napraviti bez velike gradnje i sječe šuma. U Gradu najavljuju velike projekte jer bez pametnih projekata, žičara se ostati rupa bez dna, a Sljeme gužve vidjeti samo uz besplatan prijevoz.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo