Grad Zagreb, odnosno ZET je 214 autobusa kupio operativnim leasingom Hypa, Erste i UniCredita s otplatom na 8 godina, a ukupna cijena iznosi 1,39 milijardi kuna s PDV-om.
Direktor ZET-a Ivan Tolić cijenu autobusa opravdao je za 24sata skupom dodatnom opremom, troškovima održavanja, tehničkim pregledima, izmjenama sezonskih guma, zamjenskim vozilima i troškovima izvanrednog održavanja, osiguranjem mobilnog servisa 24 sata na dan te osiguranjem zamjenskog vozila u slučaju nezgode u roku od 48 sati.
Kada se sve to preračuna, ispada da Zagrepčani jedan autobu plaćaju 5,76 milijuna kuna, dok s druge strane Osječani se u istom tipu autobusa voze za 3,12 milijuna kuna, a Dubrovčani za 2,68 milijuna kuna.
Tolić tvrdi da te cijene nisu usporedive, jer se radi o različitom nivou opreme i održavanja. Dodaje da je nabavna cijena jednog autobusa sa standardnom opremom 1,72 milijuna kuna, a ZET-ova dodatna oprema košta još oko 216.000 kuna. To znači da građani Zagreba preostalih 3,82 milijuna kn po autobusu izdvajaju za osiguranje i ostale troškove održavanja.
Neimenovani stručnjak iz ZET-a rekao je za 24sata da na niti jedan način ukupna cijena po autobusu ne može biti tolika.
Prethodni članak:
arti-201002190255006