Nakon pet godina, Davor Pintarić traži novi rabljeni automobil, i kaže da ponuda nikad nije bila lošija.
"Puno su veće cijene, evo ja sad tražim jednog malog 'Polića', a cijene su za dvije tisuće eura veće nego recimo prije 3-4 mjeseca, za istu godinu", kaže Davor za RTL, ističući kako je u pravilu boje kupovati preko autokuća.
A da nije samo njegov slučaj potvrđuje i Ivan Pehar, direktor salona rabljenih vozila, koji kaže da se ovako nešto nikada nije dogodilo.
'Lageru raste cijena'
"0vo je prvi put da nam se desilo ovako nešto, da mi držimo rabljeni auto i da rabljeni auto ne gubi na vrijednosti. Mi smo uvijek imali problem lagera, ako je prošlo 30, 60 ili 90 dana obavezno ima gubitak vrijednosti, međutim sada vi prvi puta možete na svome lageru doslovno podizati cijene vrijednosti, jer tako cijene rastu i vani", tvrdi Pehar. Koliko točno, kaže , teško je procijeniti.
"Cijene rastu iz dana u dan, ja ne znam gdje će biti kraj tome, ali u prosjeku 15 do 20 posto sigurno su narasle cijene", ističe.
Rješenje nije ni u kupnji novih automobila jer se na njih čeka i po 400 dana.
Tehnološka usavršavanja, nedostatak čipova i prekinuti opskrbni lanci samo su dio problema.
'Velika tržišta traže novo, a toga nema'
"Velika tržišta poput Njemačke, Francuske, Italije imaju potrebu za novim automobilima, međutim nema ih dovoljno. Kad nema dovoljno novih automobila vlasnici zadržavaju svoje rabljene automobile koji onda nisu na tržištu, kao posljedica toga pojavio se manjak rabljenih automobila", kaže Goran Pejić, predsjednik Uprave Centra za vozila Hrvatske.
Čak i kad biste došli s torbom punom novca u salon automobila s ciljem naručivanja modela "po vašoj mjeri“, velika je vjerojatnost da ćete naići na prepreku.
"Zavisi od proizvođača do proizvođača, ali praktički nema proizvođača koji ima isporuku ispod 200 dana, tako da su sve isporuke plus 200 dana, a neki su čak i preko 400 dana", kazao je Dimitrije Trbović, predsjednik Uprave salona za prodaju automobila.
Rokovi se probijaju, a kupci odustaju
Od 112 tisuća automobila koji su lani prvi put registrirani, manje od trećine bili su novi. Rokovi se probijaju, pa kupci sve češće odustaju.
"U automobilskoj industriji sada dolazi do najveće zamjene tehnologija u zadnjih 100 godina, taj transfer s konvencionalnih motora ka električnim pogonima je dodatni udar. Tako da se na jedan problem pojavio drugi, i ta dva zajedno problema su stvorila savršenu oluju u proizvodnji", kaže Trbović.
Oluja koja bi se, prema svemu sudeći, trebala smiriti koncem godine.