Pneumatski pištolji zuje od jutra do mraka jer za vulkanizere je ovo najprometnije doba godine. Već danima na dizalicama nema slobodnog mjesta jer od danas je zimska oprema - obavezna.
"Činjenica je da mnoge stvari ne radimo dok ne trebamo. Onda sad nas i zakon tjera i vremenske prilike koje dolaze nas dovode u situaciju da moramo zamijeniti gume", tvrdi Stjepan Plavec iz Zagreba.
"Ja sam na putu za Njemačku pa bih u Grazu stao pa popravio tamo gumu. Tu sad čekam više od 2 sata. I još sigurno ću sat čekati", govori Danijel Kralj iz Zagreba.
Na termin se kod nekih vulkanizera čeka i do dva tjedna, a gdje se možete pojaviti bez narudžbe - satima.
"Malo je sad gužva što je pridonio deset mjesec koji je bio izuzetno topli, ljudi kao i obično čekaju zadnji čas. Ako čekamo zadnji dan isto kao i kad idemo u božićnu kupovinu, ne možemo biti prvi na redu", objašnjava voditelj nabave vulkanizerskog servisa, Damir Hrnčić.
U jednom servisu na dan se zamjene kotači na 300 automobila. U normalnim danima ta brojka je i tri puta manja. Opremu treba imati do travnja kroz - primjerice - Gorski Kotar i Liku, a na svim ostalim cestama kada vladaju zimski uvjeti.
"Većinom su to autoceste, državne ceste, županijske. Konkretno ova ulica ako nije na tom popisu, a nije, nije nužno imati zimsku opremu ako nisu zimski uvjeti na cesti. A zimski uvjeti su ili kolnik prekriven snijegom ili da je poledica", tvrdi Tihomir Drobec iz Službe prometne policije PU zagrebačke.
A zimska oprema ne znači nužno imati zimske gume. Dovoljne su i ljetne s profilima od četiri milimetra, sve popularnije cjelogodišnje gume ili pak lanci u prtljažniku.
"Po gradu sam manje više, stavim lance unutra i gotovo", kaže Franjo Šušnjak iz Zagreba.
No to je najlošija opcija.
"Ja top ne bih preporučio nikome jer 90 posto ljudi ih ne zna pravilno niti montirati. Lanci su vam kao nekakav papir kao neka stvar zbog koje vi prođete policajca i kontrolu, ali realno, ajmo biti iskreni, kad ste vidjeli auto na lancima da se vozi po Hrvatskoj", govori automobilistički novinar Branimir Tomurad.
Zimske gume su mekše i bolje prianjaju ispod 7 stupnjeva Celzijevih. A ljetne su po zimi - opasne.
"Po zimi postaje tvrda, ne prianja dobro, imate probleme prilikom kočenja, prilikom ulaska u zavoj. Može se puno prije dogoditi da izletite", kaže Tomurad.
Vozačima bez opreme prijete kazne od 1000 kuna. A bez još tisuću možete ostati i ako vozite sa zamagljenim i zamrznutim staklima ili snijegom na krovu.